Rumb a l’autoria
Fins a 58 propostes de les 97 del Temporada Alta tenen autoria o adaptació catalana
Hi ha una creació a Catalunya que necessita més canals d’exhibició. És una evidència quan es compten fins a 58 propostes (de les 97 totals) dins del Temporada Alta. Destaca, sobretot, la vuitena edició del lúdic Torneig de Dramatúrgia. Presentat per Estel Solé, per primer cop es deixa repetir quatre autors (Cristina Clemente, Daniela Feixas, Paco Mir i Jordi Oriol) que competiran amb Marta Aran, Mafalda Bellido, Joan Fullana i Roger Torns. També s’ha encarregat a quatre autores (Marta Buchaca, Clàudia Cedó, Daniela Feixas i Carla Torres) l’escriptura de petites trames per a la quarta edició dels Llibràlegs (que es realitza en cinc biblioteques de la ciutat). Per primer cop el torneig té el suport del consell de l’SGAE Catalunya i desprès de l’èxit a Girona, s’ha multiplicat en altres zones com les Illes Balears, València, Galícia o Madrid.
El 6 d’octubre a La Planeta competirà amb l’estrena de Jan Lauwers (Isabella’s room al Municipal, a la mateixa hora), una peça molt íntima i feta durant un any de creació, hibridant música, moviment, pensament, lirisme i interpretació: La lleugeresa i altres cançons, creada per Ivan Benet, Víctor Borràs i la intèrpret Aida Oset. Per Benet, aquesta és una obra (que és un homenatge a les infermeres i que reflexiona sobre la incertesa del temps) en què tot s’ha construït a partir de la intèrpret, una actriu polifacètica també per la seva vessant musical.
Un altre suport explícit a la creació és el de la producció sobre el premi Quim Masó (Alba o el jardí de les delícies), en què la companyia de l’Atrium insisteix en la seva recerca sobre el live cinema, amb dramatúrgia de Raimon Molins i Marc Artigau i que imagina una professora universitària que es compra d’acompanyant un avatar que és ella mateixa 20 anys enrere.L’obra es veurà també al TNC.