Comelade planta al Cercle Sant Lluc la seva obra plàstica, influïda pel rock i el còmic
El músic rossellonès transforma Picasso en «xulo»
L'obra de Comelade, amb peces ja exhibides i altres que no, inclou creacions marca de la casa com ara El xulo del carrer Avinyó, en la qual fa penjar a un capgròs de Picasso una barretina, un cigarreta i una jupa de cuir amb la xapa enganxada del grup Aixònoéspànic del seu company activista Víctor Nubla. «A França estan convençuts que Les senyoretes d'Avinyó són d'Avinyó, la ciutat, i no pas del carrer Avinyó. Si les senyoretes són prostitutes, aquest és el seu xulo», proclamava ahir el músic, que en l'exposició fa lluir unes quantes dotzenes dels seus mites roquers –Cramps, Damned, Robert Johnson, Keith Richards, Los Salvajes, Dylan i Elvis Presley, aquest últim en una creació, Finestral a Cotlliure, que li serveix per retre tribut, també, al seu amic artista Carlos Pazos– i referents del món del còmic. «El còmic és el que més m'interessa per al meu art», conclou mentre observa una de les vinyetes que formaven part del còmic que, sobre ell, va dibuixar Max. L'exposició, completada amb una col·lecció de pòsters de diferents concerts seus a Gràcia, Perpinyà i París, inclou un homenatge al també pianista Carles Santos i una obra sobre el Canigó –«tota la vida hi he viscut al costat!»–, amb fragments de l'últim poema que va escriure Salvat Papasseit o informació sobre la primera ascensió en bicicleta a la muntanya.
Ceret / Barcelona, que és com s'anomena l'exposició, és, però, una mostra compartida entre Comelade i l'escultor –també veí de Ceret– Jean Lloveras, que presenta una sèrie de grans obres de ferro forjat creades en un estudi obert a la serralada de les Alberes i que evoquen l'univers marí.
L'exposició estreny els vincles que el Cercle Sant Lluc, des de la seva nova seu al Palau Mercader de Ciutat Vella, vol establir amb el museu i els artistes de Ceret.