Penélope Glamour
L’actriu, guardonada ahir amb el premi Donostia, passeja elegància per Sant Sebastià, però reivindica la feina dura i el suport de molta gent per arribar on és
“Com que soc una mica un personatge d’Almodóvar, en saber que rebria el premi vaig pensar que em passaria alguna cosa dolenta”, va dir Penélope Cruz. Feia referència a una vella llegenda negra associada al premi Donostia durant un temps: alguns dels guardonats van morir poc temps després de rebre’l, com la gran Bette Davis o Klaus Kinski. Però era gent més gran que ella: amb 45 anys, és la més jove que l’ha rebut fins ara.
L’actriu va ser la gran protagonista ahir del festival i, de fet, de tota l’edició: una foto seva presideix els cartells d’enguany, i se la pot veure per tota la ciutat de Donostia, que va tenir ahir un penúltim dia assolellat (com la major part d’aquesta edició), tot i que unes ones enormes trencaven als espigons davant el Kursaal, l’edifici de dos cubs de vidre dissenyat per Moneo que és la seu principal del festival des de fa vint anys.
“Hi ha molta feina al darrere i molta gent donant-me suport, començant per la família –va dir Penélope Cruz, que va presentar al certamen, fora de concurs, La red avispa, d’Olivier Assayas–. Quan vaig dir que volia ser actriu, no hi havia cap antecedent a la família, va ser com dir que volia ser astronauta, però no em van tancar la porta, només em van dir que preparés un pla alternatiu perquè ser actriu és molt difícil.”
Enamorament de Gael
Per Gael García Bernal, company de repartiment a La red avispa, “interpretar un personatge és un procés d’enamorament”. “Busques alguna cosa que ajudi a la seva construcció, i t’agrada parlar-ne, saber-ne les circumstàncies, buscar la complicitat dels companys...” Per l’actor mexicà, “la interpretació és això, una interpretació, no la realitat, no cal fer imitació perfecta; cal buscar la informació, agafar-t’hi, prendre impuls i aventurar-te.”