cultura

Cultura

El Museu de l’Empordà vol potenciar la participació

El nou director, Eduard Bech, planteja crear un “laboratori tecnològic” i impulsar una “estratègia digital” per donar a conèixer el centre

Es preveu incrementar el pressupost als 220.000 euros

El nou director del Museu de l’Empordà de Figueres, Eduard Bech, projecta “obrir” l’equipament a la ciutat i fer-lo més “participatiu”. Tres anys després de l’acomiadament de l’anterior responsable, Anna Capella, i d’un llarg procés de canvi de gestió, l’Ajuntament va presentar dimecres el “full de ruta” que el centre seguirà a partir d’ara i que busca donar-li l’impuls “necessari” per convertir-lo en un “agent de dinamització cultural, educatiu i de cohesió social”.

El nou responsable del centre va explicar que el document gira entorn de quatre grans eixos. Primer, fer-lo “sorprenent”, amb iniciatives innovadores i renovant l’exposició permanent. Segon, convertir-lo en un equipament “inclusiu” que treballi en coordinació amb els diferents departaments de l’Ajuntament i que ajudi a crear una “comunitat”, perquè “el museu és de la gent”. En aquest sentit, el tercer eix del projecte busca fer-lo més participatiu, i el quart, “connectar-lo” a través d’una “estratègia digital” amb la gent i el seu entorn. De fet, aquest equipament no disposa ni tan sols de pàgina web.

A més, Bech planteja la creació d’un “MuseuEmpordàLab”, una mena de laboratori tecnològic dedicat a la innovació en col·laboració amb diverses universitats catalanes, la Generalitat i el Centre de Visió per Computador del Parc Tecnològic de la UAB. La intenció és atraure públic jove i “oferir un espai obert a les empreses per provar productes nous”. D’altra banda, es treballarà la vessant educativa a través de diverses “aules transversals” que permetin atendre tots els segments de públic “des dels 0 als 99 anys”.

Bech també va detallar que preveu tirar endavant una estratègia comercial encaminada a crear productes culturals per atraure visitants. La intenció és fer-ho col·laborant amb el Laboratori de Patrimoni, Creativitat i Turisme Cultural de la UB així com amb el Patronat de Turisme Costa Brava. Malgrat això, ja va avançar que aconseguir més visitants no és l’objectiu principal del seu projecte sinó que el que busca és que se’l facin seu i “vulguin tornar”. El museu té previst tancar aquest 2017 amb 15.000 visitants.

Es tracta d’un projecte a llarg termini i que s’anirà implementant de manera gradual. La intenció és fer-ho amb el mateix equip de persones que conformen l’actual plantilla i, si és possible, ampliar-la més endavant.

Turistes sí i locals també

Per la seva banda, l’alcaldessa, Marta Felip, va assegurar que l’impuls del museu era una de les assignatures pendents de la ciutat. En aquest sentit, va afirmar que la voluntat és aconseguir que l’equipament esdevingui un “agent de dinamització cultural, educatiu i d’inclusió social”. “El gran repte és fer-nos-el nostre i aconseguir que, almenys un cop l’any, els 46.000 habitants que té Figueres el visitin. Volem turistes però també visitants locals”, va afegir Felip. L’alcaldessa es va felicitar pel consens aconseguit en l’elecció del nou director i va lamentar que el procés s’hagués allargat tres anys. “Ens hauria agradat que hagués estat més ràpid i que pel camí no s’haguessin generat tantes desconfiances”, va insistir.

Pel que fa a la dotació econòmica, preveuen incrementar-la al pressupost del 2018 passant dels 175.000 als 220.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia