Paco Roca i el secret de l’‘Unicorn’
L’ombra de la línia clara és allargada. L’herència de l’estètica, però sobretot de la narrativa dels clàssics europeus com ara Hergé, Jacobs i Bob de Moor, segueix planant en el còmic actual. Un cas evident és la darrera novel·la gràfica de Paco Roca, que, amb guió de Guillermo Corral, basant-se en fets reals, ha creat una història d’intriga i aventura que té com a fil conductor un tresor espanyol. En aquest cas no es tracta d’històries de pirates com Rackham el Roig, tot i que hi podem trobar homenatges velats a la història que va protagonitzar Tintín, sinó caçadors de tresors sense escrúpols. Una trama internacional en què també estan implicats els serveis secrets de l’Estat espanyol que donen cobertura a un espoli il·lícit d’uns vaixells enfonsats a les profunditats oceàniques. El tesoro del Cisne Negro (Astiberri) deixa en evidència la netedat de les relacions internacionals i de la política, en aquest cas en referència directa a la política espanyola, que treu tots el mèrits als protagonistes que resolen el conflicte tot atribuint-lo a la Guàrdia Civil. Tot un relat cinematogràfic en potència d’un autor de qui ja s’ha adaptat Arrugues amb gran èxit i que el pròxim divendres estrena als cinemes la versió en dibuixos animats d’un altre còmic: Memorias de un hombre en pijama, en què ell és el protagonista.