Altres
DAVID POZOS
DESENVOLUPADOR DE VIDEOJOCS
“Hem donat molta importància a la història i reforçat el contingut”
David Pozos (Barcelona, 1979) presenta el seu primer videojoc comercial ‘5Leaps’, basat en l’estratègia espacial per a totes les edats i distribuït per la plataforma més popular del món
Quan vas començar amb l’afició per programar?
Tota la vida he sentit una atracció especial pels videojocs i la programació. De petit, als noranta, els meus pares em van regalar un ordinador MSX. Per a mi era un enigma veure com funcionaven els jocs d’aquella època. Devia tenir nou o deu anys i anava a l’escola amb el manual de programació del MSX per passar-me classes senceres programant en una llibreta.
Quina formació té per aprendre a programar?
He estudiat al Centre d’Estudis Politècnics. Entre altres coses em van ensenyar a programar en C. Anteriorment havia fet algun videojoc senzill i programat scripts, la qual cosa va fer de les classes de programació una de les assignatures predilectes.
Per què una empresa de videojocs?
Per poder comercialitzar la nostra creació 5Leaps, calia constituir empresa. Així, després de gestar 5Leaps, va ser el següent pas lògic.
Per què es diu ‘5Leaps’?
Segons l’estadística, cada persona té una mitjana de 500 contactes. De manera que el que separa una persona d’una altra són com a màxim cinc salts: coneixes algú que coneix algú i aquest algú és pròxim al president dels Estats Units. Atès que no podem fer publicitat, pensem que el boca a boca és la nostra manera de donar-nos a conèixer. Per concloure, leaps significa salt, un concepte de salt hiperespacial, similar a la teleportació. Per exemple, els amants de la sèrie Battlestar Galactica sabran bé a què em refereixo.
Què l’ha motivat a desenvolupar ‘5Leaps’?
Bàsicament que vaig trobar un estil de joc (tower defense) que m’agradava força, però que era massa simple. Jo volia una mica més d’estratègia, i és en l’aspecte que he treballat durant aquest temps.
Que és un ‘tower defense’?
Es tracta d’un joc on una sèrie de naus enemigues intentaran obrir-se pas a través d’uns camins preestablerts. Cada vegada que una nau completi un camí, perdràs una vida, però per evitar que passin les naus disposes de torres defensives. Quan destrueixes amb les torres una nau enemiga, adquireixes recursos que podràs invertir en més torres o a millorar les existents. Aquí rau una part de l’estratègia del joc. A diferència de la majoria de videojocs, no cal habilitat sinó planificar amb detall cada ronda.
Quines diferències hi ha amb altres títols del mateix gènere?
Moltíssimes coses i poques alhora. 5Leaps té un conjunt de mecàniques que el fan únic.D’una banda, a diferència dels altres, hem donat importància a la història, creant diferents personatges amb la seva personalitat, rerefons, etc. Una altra de les característiques que el fan diferent és que no hem fet servir un algoritme per planificar les rondes d’enemics, el que simplifica enormement la feina, però dona un resultat més monòton i previsible. Finalment, hem fet servir mapes de grans dimensions per a les missions, de manera que les pantalles són més grans que la mitjana.
Com ha estat l’experiència de les persones que l’han provat?
De moment les persones que hi han jugat han superat amb escreix les nostres expectatives. La mitjana està en una hora i mitja intensa de joc per als que ho proven: una pantalla, la següent i així fins que decideixes desendollar el PC. Les crítiques són positives, fins i tot de gent que no juga a videojocs. Per tant, esperem arribar a tots els amants del gènere.
Com està el panorama dels videojocs al país?
Regular. A Barcelona o Madrid hi ha empreses de renom que sempre busquen ampliar els seus equips. En realitat, però, els salaris no són gaire bons comparant-los amb altres sectors tècnics. A més, les exigències solen ser molt altes.
I en àmbit mundial?
Saturat. Cada dia apareixen desenes de títols nous, de manera que donar-se a conèixer és extremadament difícil i molt car. Al mercat hi trobem dos tipus de producte: els projectes indie i els AAA. En el primer cas, una de les regles d’or és “no triguis més de tres mesos”. En el segon, són projectes d’anys amb equips professionals d’entre 100 i 500 persones i pressupostos milionaris. De manera que o adquireixes un joc simple per menys de 10 euros o un de sofisticat de més de 30. Trobar un punt mitjà no és tan senzill com sembla, tot i que hi ha títols indie de qualitat alta, i títols AAA decebedors.
Quant de temps heu treballat?
Dos anys per realitzar-lo. El que més ens ha costat ha estat la creació de nivells: gairebé un any entre els guions i balancejar les pantalles per aconseguir el que buscava. El pitjor han estat els aspectes legals i burocràtics. Ni la meva addicció a l’estratègia m’han permès salvar aquests obstacles.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.