Música

Una tenora i un piano

El tenora Jordi Molina i el pianista Joan Díaz publiquen ‘Immersió’, un disc en què reinterpreten cançons tradicionals i populars, d’Ovidi Montllor, Serrat i Garreta

Avui actuaran a l’auditori Caputxins de Figueres i diumenge al Viader de Girona

Un any després de publicar el seu disc anterior, Retrat en groc, enregistrat amb la formació de septet, Jordi Molina (Blanes, 1962) publica un nou treball, Immersió ( ADEP ), que ha elaborat juntament amb el pianista Joan Díaz, també arranjador de les nou composicions que inclou, totes peces tradicionals o populars força conegudes, com ara Paraules d’amor, de Joan Manuel Serrat, i Homenatge a Teresa, d’Ovidi Montllor. Després d’haver estrenat en directe el disc a la Fira Mediterrània de Girona, avui Molina i Díaz actuaran a l’auditori Caputxins de Figueres (18 h) en un concert gratuït organitzat per Foment de la Sardana Pep Ventura, i aquest diumenge, 8 de desembre, ho faran a l’auditori Josep Viader de la Casa de Cultura de Girona (19 h, 3 euros). Com en el disc, hi haurà només una tenora i un piano.

Aquest disc té un precedent molt clar: ara fa justament vint anys, el 1999, Jordi Molina va començar la seva llarga i rica investigació sonora amb un disc titulat Mosaic (Picap), també enregistrat només amb tenora i piano, en aquell cas tocat per Ramon Escalé. Una altra diferència és que, per a aquell disc, van encarregar directament a diversos compositors, com ara Francesc Burrull, Manel Camp, Albert Guinovart i Ricard Miralles, que creessin obres pensades expressament per a aquest tipus de formació.

A Immersió , però, s’han fet seves cançons tradicionals com ara El noi de la mare, La Muixeranga d’Algemesí i La ploma de perdiu; sardanes com ara Sant Martí del Canigó, de Pau Casals, i Juny, de Juli Garreta, i a més de les cançons ja esmentades de Serrat i Montllor, La balanguera, d’Amadeu Vives, i Les flors de maig, de Josep Anselm Clavé. “Ha estat un repte molt gratificant, però al mateix temps molt exigent. No volíem fer un disc confortable i en Joan ha tractat aquestes cançons amb una visió força particular. A més de la música escrita, també hi ha una part d’improvisació”, explica Jordi Molina sobre aquest disc enregistrat als estudis Music Lan d’Avinyonet de Puigventós, que es titula així perquè està concebut com “una immersió en un mateix i les pròpies arrels”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Crítica

La nit de la reina

ARTS ESCÈNIQUES

La històrica Sala Muntaner reobrirà a la tardor amb una cartellera basada en l’humor

BARCELONA

José González cancel·la el concert al festival de Porta Ferrada

SANT FELIU DE GUIXOLS

El Danseu converteix un paller de les Piles en un teatre

BARCELONA
Andreu Martín
Novel·lista i guionista de còmics

“Vaig aprendre a llegir amb la col·lecció ‘La Cua de Palla’”

Barcelona
Luz Casal
Cantant

“El més important per a un artista és la sensació de llibertat”

Barcelona
ARTS EN VIU

Caixafòrum programa una vetllada de circ a Casaramona

BARCELONA
ARQUITECTURA

‘Parlaments d’aigua’, la proposta catalana per a la Biennal d’Arquitectura

BARCELONA
ART

L’artista Refik Anadol estrena una quarta obra exclusiva per a la Casa Batlló

BARCELONA