CINEMA
L’augment del consum audiovisual i l’ús de noves tecnologies són els efectes més positius
Representants de diferents branques del sector audiovisual, des de productors i directors fins a actors, han coincidit a destacar el gran increment del consum de cinema i sèries durant el confinament pel coronavirus, tant a través de les plataformes de distribució digital com dels canals de televisió tradicional. Isona Passola, presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, ho comenta en una entrevista a aquest diari: “S’ha demostrat que la cultura que es consumeix més és l’audiovisual i, per tant, té un futur enorme. Això ha estat el més positiu d’aquesta crisi del coronavirus. Ja ho sabíem, però el consum de sèries, pel·lícules i documentals ha augmentat molt.”
Isona Passola destaca també la consolidació de la plataforma catalana Filmin: “Una altra bona notícia és que ha pujat Filmin, que és la nostra distribuïdora de continguts. S’ha consolidat amb una oferta molt interessant, que inclou un catàleg en català i de produccions catalanes molt importants.”
Miquel Rutllant, director general del Grup Lavinia i president del Clúster Audiovisual de Catalunya, destaca un altre benefici de la crisi: “La Covid-19 aconsegueix accelerar tot allò que les empreses no han pogut fer durant molts anys, que és modificar els sistemes de treball. Tots tendim a treballar d’una manera absolutament inercial, com sempre ens han ensenyat. S’estan començant a introduir noves tecnologies en tot l’àmbit de la producció.” Posa com a exemple la postproducció, amb un muntador en una sala de muntatge per on desfilava molta gent. “Tot això que suposava una feina presencial, ara es pot fer amb aquestes noves eines que permeten compartir continguts. Aquí hi ha hagut un progrés. Podem treballar d’una manera més eficient sense tants desplaçaments. No canvia gaire respecte als canvis en altres indústries: ens estalviarem oficines, desplaçaments...”