Crítica
cinema
Bullock i el futbol americà
El retard en l'estrena de The blind side –últim Oscar a la millor actriu– és significatiu de l'escassa confiança que es té en el seu funcionament comercial a casa nostra. I és que la mateixa existència de la pel·lícula és una mostra del divorci entre els gustos que, de vegades, hi ha entre el paladar nord-americà i la resta del món: a la base de dades digital IMDb –l'actual vademècum del cinema– aquesta pel·lícula està qualificada amb un 7,7 sobre 10. Vista des d'aquí, en canvi, la combinació de factors com el futbol americà, el concepte història edificant basada en fets reals i Sandra Bullock en fa un còctel de difícil digestió.
En un d'aquests llocs comuns que s'escampen de manera incomprensible, s'ha repetit que The blind side suposava la consagració de Sandra Bullock fora de l'encasellament en la comèdia romàntica; com si mai no haguessin existit Aquella cosa anomenada amor, La xarxa, Temps de matar, Història d'un crim o Crash. L'actriu interpreta una mare de família republicana i enèrgica, una mena de Sarah Palin, que va acollir a casa seva un noi negre amb problemes escolars que va arribar a estrella del futbol americà. El millor que es pot dir de Sandra Bullock és que no és el pitjor d'un producte moralitzant, carrincló i paternalista, que respon fil per randa al tòpic de telefilm de sobretaula.