Cultura

Hereu 'lliga' amb el Bread & Butter

Jordi Hereu va ser ahir copresentador de la pròxima edició de la fira de roba casual Bread & Butter del juliol, juntament amb el seu director, Karl-Heinz Müller. L’alcalde Joan Clos sempre anava a les festes de benvinguda i aplaudia la iniciativa, però el suport d’ahir va ser en casa pròpia, en el bonic mirador Maria Aurèlia Capmany de l’Ajuntament, des d’on es veu tota la ciutat i fins i tot la fumera de l’incendi de la fàbrica de Sant Feliu: “Agraïm l’aposta per Barcelona d’un projecte que ha estat capaç d’innovar i que ens permet ser centre d’influència mundial en aquesta àrea”, deia Hereu, simpàtic, que, imbuït de l’esperit fun & profit de la fira, fins i tot es va deixar retratar fent bromes amb el cartell anunciador. “No és cap iniciativa electoralista, és un acte de suport a un fet important per a la ciutat”, responia en ser preguntat sobre la proximitat de les eleccions.

Com Agustí Cordón, president de Fira, Hereu basava els seus arguments en les xifres de l’edició passada: 83.000 visitants, 80 milions en l’impacte econòmic, 1.000 empreses participants... I especialment, en el compromís de la fira alemanya de quedar-se a la ciutat, on, a banda de ser ben tractats, tenen molt fun, i encara més profit. “Més que contractes la garantia màxima que es quedaran és que funciona molt bé”, deia Cordón després que un Müller –molt menys transgressor que altres vegades– anunciés que eliminaran totalment les incursions a Berlín, on abans feien un B&B i ara mantenien un festival, Kraftwerk: “Hi havia dos cavalls a la cursa i ha guanyat Barcelona”.

Per a la firma Mango, Barcelona també és ciutat de referència i aquí van celebrar dilluns la desfilada de presentació de la col·lecció d’hivern: no llenceu res, que tot és manté en el ritme dels setantes habitual. Va ser en un marc elegantment minimalista com és el MACBA, tot i que el nombre de convidats i pedres brillants dels vestits ràpidament el van convertir en un espai colorista i barroc. Al crit de convocatòria d’Isaak Andic no hi van faltar Naty Abascal, Carla Goyanes, Vicky Martín Berrocal –amb el nou nòvio–, Martina Klein i Álex de la Nuez, Leticia Dolera, Verònica Blume, pare i fill Bofill, Ana García-Siñeriz i també Boris Izaguirre, que exercia de presentador dels finalistes del premi de moda Mango per a joves creadors que s’entregarà al setembre, valorat en 300.000 euros, i entre els quals hi ha la catalana Txell Miras.

Les més buscades van ser les dues filles d’Andy Garcia, Dominik i Danielle, que, oh sorpresa!, no parlen castellà ni tenen gaire relació amb la comunitat llatina als EUA. La primera ha treballat en alguns films, fins i tot un amb el seu pare (de qui va dir que era bon cuiner) i Inés Sastre (a qui considera una bona companya), però no té nous projectes a la vista. També vam veure els joiers Tous, en una de les escasses sortides socials –si no cap– que han fet aquests mesos, Purificación Garcia, Macià Alavedra... La sorpresa va ser l’estrena en un escenari de Bimba Bosé i el seu grup The Cabriolets, a la sala Apolo, després de desfilar i assegurar que als 31 anys se sentia gran entre tanta nena model. Així que, probablement, si la música li funciona, hi seguirà. Avui en dia les models o dissenyen o canten, i en el cas de Bimba tot, ja que també té part en la firma Davidelfín de qui, per cert, anava vestida. Però... no era la festa de Mango?


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.