Música

460 concerts a L’Auditori

La nova temporada, amb Morlot ja a l’OBC, té Savall i Marta Gardolinska entre els seus protagonistes

Hi actuaran solistes com Yuja Wang i Maria João Pires i es recuperarà obra de Felip Pedrell

Robert Brufau, que frisa per tornar a recuperar un 80% d’ocupació en una escenari, ja, de “certa normalitat, va presentar ahir la Temporada 2022/23 de l’equipament que dirigeix: l’Auditori de Barcelona, nodrida de 460 concerts per a una “gran varietat de públics” i amb el francès Ludovic Morlot, ara sí, com a a director titular de l’OBC en substitució del japonès Kazushi Ono. Una cinquantena d’estrenes, 23 de les quals, mundials, i 40 “projectes patrimonials” formen part d’una programació que, amb el títol de 3r moviment: mort o retorn, culmina el relat artístic emprès les tres últimes temporades per L’Auditori, el públic del qual podrà escoltar, inspirades pels conceptes d’aquest epígraf, Kindertotenlieder de Mahler, el Quartet per a la fi dels temps de Messiaen, el Cant del destí de Brahms, les Quatre últimes cançons de Strauss i els rèquiems de Victoria, Morales, Guerrero i Mozart.

Entre els protagonistes, Marta Gardolinska, Nicolas Altstaedt, Sofia Gubaidulina i Hans Abrahamsen (directora, artista i compositors convidats, respectivament) així com les batutes de Teodor Currentzis, Salvador Brotons, Juanjo Mena, Matthias Pintscher, Elim Chan, Isabelle Ruf-Weber, Trevor Pinnock, Jörg Widmann, Vasily Petrenko, Anja Bihlmaier i Jordi Savall, complagut, ahir, de recuperar la temporada El So Original, iniciada fa quinze anys; celebrar els 35è aniversari de la Capella Reial, i haver creat, per tal d’“augmentar la capacitat de veus a partir de joves professionals, la Capella Nacional de Catalunya”. Morlot, per la seva banda, com ja va fer el dia en què se’l va presentar, remarcava ahir el seu compromís amb els compositors del país. Primer, va dir, amb obra d’autors contemporanis com Bernat Vivancos i Hèctor Parra i, després, amb compositors com el tortosí Felip Pedrell, mestre d’Albéniz, Granados i De Falla, entre d’altres, de qui es commemorarà el centenari de la seva mort amb una exposició al Museu de la Música, la recuperació d’algunes de les seves obres i un enregistrament.

La Temporada 2022/23 començarà el setembre amb la segona Biennal de Quartets; tindrà, entre els seus programes simfònics, obres com la Quarta i la Cinquena de Mahler, la Quarta de Nielsen, la Simfonia dels salms de Stravinski i Midday Witch de Dvorak, i hi veurà desfilar, com a solistes, figures com les pianistes Yuja Wang i Maria João Pires, la mezzosoprano Sarah Connolly, el clarinetista Andreas Ottensamer, la soprano Marta Mathéu o el violcel·lista Yo-Yo Ma.

L’Auditori rebrà també grans formacions internacionals com la Philharmonia Orchestra, l’Orquestra Nacional Belga, l’Orquestra Simfònica de Milà Giuseppe Verdi, la Filharmònica de Munich, l’orquestra del Mozarteum de Salzburg i MusicAeterna i recuperarà projectes frustrats per la pandèmia com l’intercanvi amb l’Orquestra Nacional d’Espanya acompanyada del seu titular, David Afkham.

La Banda Municipal de Barcelona, per la seva part, oferirà 16 programes amb 4 rèquiems, a més d’obres estretament vinculades a la banda, com ara Mort i transfiguració de Richard Strauss.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia