Cultura

Presentat el 'Baròmetre de Comunicació i Cultura'

Catalunya ja disposa d'un instrument propi d'anàlisis dels seus mitjans de comunicació amb el qual els mitjans poden dissenyar estratègies comercials, el Baròmetre de Comunicació i Cultura, presentat avui pel conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras.

El llibre, que correspon al tercer volum de la col·lecció Lexikon, consta de dos documents, Baròmetre dels consums dels mitjans de comunicació als territoris de parla catalana i Les necessitats estadístiques del sector de la comunicació a Catalunya.

Segons el sociòleg i coautor del llibre Isaac González, aquest estudi és una iniciativa de la Fundació Escaac per intentar complementar a través d'un nou instrument el coneixement sobre el teixit comunicatiu dels territoris de parla catalana.

"Per dissenyar el baròmetre, hem mirat tot allò relatiu a nivell estatal i europeu en terreny d'anàlisis de les audiències de la indústria de la comunicació i ens hem fixat en casos concrets com el bilingüisme de Bèlgica", ha explicat Isaac González.

L'eix principal d'aquesta proposta, que ja s'està desenvolupant, és un qüestionari que està arribant a unes 40.000 persones dels territoris de parla catalana.

Amb aquesta mesura, que conté diversos blocs de preguntes com qui decideix a casa què mirar a la televisió, els mitjans de comunicació catalans i els planificadors d'aquests i les agències de publicitat coneixeran a fons els seus mercats.

D'altra banda, el conseller Tresserras ha assegurat que aquesta iniciativa també facilitarà al propi Departament la definició de les polítiques de comunicació basades en el "pluralisme, la diversitat i la singularitat de la situació lingüística catalana".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.