Netflix aposta per Madrid
Afegeix cinc platós al centre de Tres Cantos, que ja és el més gran de l’Estat
Un tros de fuselatge d’avió amb cinc fileres de seients, obert pel costat esquerre, comença a patir violentes sacsejades, a tombar-se a dreta i esquerra... A pocs metres hi ha un altre tros d’avió més llarg immòbil, amb seients, sense ales. A prop, un especialista seu en un seient d’avió penjat i un home vestit de color verd croma comença a moure’l amb una palanca: el seient fa voltes de 360 graus i l’especialista, lligat amb un cinturó, queda a moments penjat cap per avall, movent braços i cames en gestos de desesperació.
Tot això i molt més cap en un gran plató, el número 7, on J.A. Bayona roda La sociedad de la nieve, un film que recrea el tràgic accident d’avió dels Andes al 1972. Som al centre de producció de Netflix Content City, a Tres Cantos, vint quilòmetres al nord de Madrid. La plataforma de streaming va inaugurar-hi tres platós el 2019, després va passar a tenir-ne cinc i ahir se n’hi van afegir oficialment cinc més, alguns dels quals ja funcionen. Al plató 10, es preparen els luxosos decorats de la sèrie Caos, que tindrà Jeff Goldblum en el paper de Zeus. A tres platós es fa el rodatge de la setena temporada d’Élite, un dels èxits de Netflix.
Deu platós
Amb els deu platós en funcionament i les instal·lacions complementàries (sales de post-producció, oficines, espais de maquillatge, perruqueria i vestuari...), Netflix ja té 22.000 metres quadrats, que converteixen Content City en el seu centre de producció més gran a Europa i en els estudis més grans de tot l’Estat. La Ciutat de la Llum d’Alacant, que ha reobert, té sis platós.
María Ferreras, executiva de la seu central de Netflix a Los Angeles, va dir ahir davant periodistes i productors que “Espanya pot i ha de ser el hub audiovisual d’Europa” i que “el futur l’estem escrivint ara”. L’acte de presentació de l’ampliació que es va fer ahir als mateixos estudis va aplegar el ministre de Cultura i Esports, Miquel Iceta, i la secretària d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, María González Veracruz. També hi va haver presència dels creadors d’importants produccions de Netflix a Espanya, que van parlar dels seus nous projectes. Molts són catalans, fet que dona la raó a les queixes de l’acadèmia i els productors independents catalans sobre la fuga de talent del país. A més de Bayona rodant al plató 10, hi havia Oriol Paulo (Los renglones torcidos de Dios), que prepara un nou thriller amb Netflix; Àlex i David Pastor (Els últims dies), que faran un spin-off de Bird box, l’èxit protagonitzat per Sandra Bullock, i Núria Valls, que afegirà al fenomen d’A través del mar i A través de mi ventana un tercer film. Netflix també produeix diversos projectes en altres territoris estatals, uns quants a Catalunya.També van parlar dels seus projectes amb la plataforma d’streaming Carlos Montero (Élite), Laura Sarmiento (creadora de Intimidad i El cuerpo en llamas) i Álex Pina i Esther Martínez Lobato, que preparen un spin-off de La casa de papel.