Patrimoni

Som Cultura 2022 tanca amb un 70% d’ocupació

Enguany l’activitat amb més participació ha estat ‘Els museus surten al carrer’

El festival Som Cultura ha tancat la setena edició aquest novembre amb un total de 751 participants. El mes de les experiències culturals a la Costa Brava i el Pirineu de Girona ha registrat una ocupació mitjana del 70,1%, seguint la mateixa línia dels resultats de les darreres edicions.

L’activitat que va tenir més nombre de públic va ser Els museus surten al carrer, a Castelló d’Empúries, que va reunir prop de 400 persones, entre nens i nenes acompanyats pels familiars. Hi van participar disset centres integrats en la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, que van organitzar tallers de tota mena en una activitat familiar que ja està plenament consolidada com una de les propostes pròpies del Som Cultura que desperten més interès.

Una altra de les propostes de més èxit va ser el cicle de visites guiades als cementiris dels municipis de Lloret de Mar i Olot, amb més d’un centenar d’inscrits. En aquest sentit, cal destacar el bon funcionament de les visites teatralitzades programades, com ara la proposta La casaca del capità, al castell d’Hostalric, i el Tastet teatralitzat d’aigua, a Caldes de Malavella.

Per altra banda, segons l’enquesta encarregada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona als participants del Som Cultura, el 67,1% dels participants procedien de les comarques gironines, principalment de ciutats com Girona, Figueres, Olot o Ripoll. A més, aquest any, el 30,7% procedien de localitats de la demarcació barcelonina, gairebé un de cada tres.

La mateixa enquesta va recollir el grau de satisfacció del públic assistent. D’aquesta manera, el 94% van valorar com a “molt bona” (la millor valoració possible) l’activitat, el 4% com a “bona”, i només el 2% com a “normal”.

El projecte d’experiències culturals a la Costa Brava i Girona Som Cultura es du a terme cada mes de novembre i enguany ha celebrat la setena edició amb més d’una quarantena de propostes genuïnes ofertes per les diferents entitats i empreses associades al Club de Màrqueting Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

nomenaments

Josep Maria Carreté, gat vell de la gestió cultural pública, nou secretari general del departament de Cultura

barcelona
música

Carlinhos Brown actuarà amb Chambao el 12 de setembre a Barcelona

barcelona

‘Blanes Talent Fest’, una nova iniciativa cultural per a artistes professionals i entitats de Blanes

BLANES
MÚSICA

Oasis anuncia el seu retorn

BARCELONA
Rogeli Herrero
Músic de Los Manolos i biògraf de Peret

“Peret, l’any 1974 a Eurovisió, es va trobar entre dos focs”

Barcelona
Cultura

La Colla Vella recupera la tradició d’anar amb carro a Vilafranca per Sant Fèlix

Valls
dansa

El festival de Microdansa Itinerant 15m² comença demà a Puig-reig

puig-reig
CÒmic

Un Corto Maltès que viu en el segle XXI

Barcelona
cinema

Venècia obre el nou curs amb Burton, Cuarón, Almodóvar i Guadagnino

venècia