Cultura

Tresserras remarca la "legitimitat" de la col·lecció del Museu Diocesà de Lleida

El conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, ha remarcat avui la "legitimitat" de la col·lecció del Museu Diocesà de Lleida, que obre demà les portes, i ha sostingut que la compra de les peces, fa un segle, per part del bisbe de Lleida Josep Messeguer va ser un exemple de "bones pràctiques".

En declaracions a RAC-1 Tresserras ha dit que el de Lleida serà "un museu esplèndid" amb aportacions diferents, que inclou la del Diocesà, una col·lecció que es va construir "de manera legítima". També ha subratllat que existeix la documentació per la qual el bisbe Messeguer va portar a terme l'adquisició de peces de parròquies de la Franja "recollint una directiva del Papa Lleó XIII". Aquesta directiva del Vaticà va donar instruccions perquè els bisbes, "davant de l'espoliació a Europa d'obres d'art", "recollissin les peces de valor de les seves diòcesi, les custodiessin i les protegissin en museus".

Tresserras ha explicat que Messeguer "va recórrer la diòcesi" i en els casos que les obres "es veiessin en situació precària, sense garanties de seguretat, havien rebut ofertes o eren objectes d'espoliacions parcials, va fer propostes i les va anar comprant o i va arribar a acords", com recull en el seu dietari.

Pel conseller de Cultura, l'actuació de Messeguer va ser "un exemple de bones pràctiques", que no havia suscitat problemes fins a la partició del Bisbat de Lleida en 1995, amb la creació del de Barbastre-Montsó. Arran d'això, ha explicat el conseller, a Aragó, "per interessos polítics", es va començar a parlar d'"espoliació". Tresserras ha dit que Messeguer no va ser a la Franja "a carregar i portar-se" les obres, sinó que "va negociar i va comprar" les peces.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
girona

Carolina Maria de Jesús: la veu de les ‘faveles’ al Pepe Sales

girona
música

Júlia Ensesa, sola i sense por

girona
música

Adrià Puntí canta a la Cellera durant gairebé tres hores, a l’escenari i entre el públic

la cellera de ter
llibres

Harari radiografia el poder de la informació i la IA

barcelona
art

Francesc Domingo, l’artista bandejat per no ser burgès i per defensar Catalunya

barcelona
ARTS EN VIU

El Molino insisteix a oferir sopar i copes, ara, amb música en directe

BARCELONA
Montse Frisach
Periodista i crítica d’art

“L’art català no s’ha venut suficientment bé al món”

Barcelona
cinema

‘Polvo serán’ de Carlos Marqués-Marcet, premiada al Festival de Toronto

Barcelona
societat

Èxit de participació a la Fira del Conte de Medinyà

MEDINYÀ