Cinema

Festival de cinema independent nord-americà

L’Americana celebra deu anys amb Todd Solondz

L’Americana Film Fest arriba a la seva desena edició i ho ha volgut celebrar amb “un dels culpables de la nostra passió pel cinema indie”, diu Xavier Lezcano, un dels seus dos director. El Festival de Cinema Independent Nord-Americà ha convidat el cineasta Todd Solondz, que aquesta tarda mateix (18 h) assistirà a la inauguració d’una retrospectiva que organitzen conjuntament la Filmoteca de Catalunya i l’Americana, i que s’allargarà fins al 15 de març. Avui es projectarà Wiener-Dog (2016). El director ha explicat aquest matí, a la mateixa Filmoteca, que avui en dia “hi ha molta por a ofendre, però jo estic acostumat a fer-ho i seguiré fent-ho”.

“Cronista incisiu de la moral americana”, com el defineix Xavier Lezcano, Todd Solondz ha retratat la classe mitjana dels suburbis de Newark (Nova Jersey) i dels EUA a través de pel·lícules com Benvinguts a la casa de nines (1995), premiada a Sundance i Berlín; Happiness (1998, premi de la crítica de Canes), Palíndromos (2004) o La vida en temps de guerra (2009). “Sempre hi ha hagut restriccions amb la llibertat creativa, però ara són més greus, i puc dir que estic virtualment vetat”, ha explicat el cineasta, que no té problemes per abordar en el seu cinema el costat fosc de la societat nord-americana a través de temes com la pedofília, les violacions, l’assetjament sexual... Sovint, però, amb un punt d’humor negre: “Sense ironia, no té molt sentit fer una pel·lícula.” No sembla que parli amb ironia quan diu que “he fet perdre molts diners a molta gent, suposo que per això em costa finançar la meva propera pel·lícula”.

A part d’aquesta retrospectiva, el festival Americana tindrà lloc entre el 7 i el 12 de març, i inclourà films independents dels EUA com el documental La belleza y el dolor, Lleó d’Or de Venècia i nominat a l’Oscar; All That breathes i All These Sons, documentals també nominats a l’Oscar; War Pony, Càmera d’Or a la millor òpera prima de Canes; Palm Trees and Power Lines, millor direcció a Sundance; el film canadenc Riceboy Sleeps, premiat pel públic a festivals d’arreu del món, o el film també canadenc nominat als César Falcon Lake.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ARTS ESCÈNIQUES

La històrica Sala Muntaner reobrirà a la tardor amb una cartellera basada en l’humor

BARCELONA

José González cancel·la el concert al festival de Porta Ferrada

SANT FELIU DE GUIXOLS

El Danseu converteix un paller de les Piles en un teatre

BARCELONA
Andreu Martín
Novel·lista i guionista de còmics

“Vaig aprendre a llegir amb la col·lecció ‘La Cua de Palla’”

Barcelona
Luz Casal
Cantant

“El més important per a un artista és la sensació de llibertat”

Barcelona
ARTS EN VIU

Caixafòrum programa una vetllada de circ a Casaramona

BARCELONA
ARQUITECTURA

‘Parlaments d’aigua’, la proposta catalana per a la Biennal d’Arquitectura

BARCELONA
ART

L’artista Refik Anadol estrena una quarta obra exclusiva per a la Casa Batlló

BARCELONA
Cultura

Primeres cinc figures de la imatgeria festiva declarades Bé Cultural d’Interès Nacional

Vilafranca del Penedès