El Comic Barcelona es consolida després de la pandèmia amb 110.000 visitants
La 41 edició del festival fa més visibles les autores amb la mostra ‘Magues de l’humor’ i el Gran Premi a Trini Tinturé
L’organització destaca la recuperació del públic jove i familiar
Uns 110.000 visitants han passat fins aquest diumenge pel saló Comic Barcelona, a la Fira de Montjuïc, que celebra aquest 2023 la seva 41 edició i la segona presencial després de dos anys d’interrupció per la pandèmia.
La xifra de públic d’enguany consolida la de fa un any però continua una mica inferior a la que tenia abans de la irrupció de la Covid-19 (118.000 el 2019). No obstant això, l’organització ha destacat l’increment d’assistència a les principals activitats de la programació cultural, algunes de les quals han penjat el cartell de complet, com la xerrada amb el director de cinema Álex de la Iglesia.
També hi ha hagut una notable assistència a les mostres que ha ofert la 41 edició del saló del còmic barceloní, com les dedicades al mateix De la Iglesia; al dibuixant Daniel Torres; a la sèrie Zipi i Zape, de Josep Escobar; a David López, i al desaparegut Carles Pacheco.
La presència femenina també s’ha fet més visible en aquesta edició, amb l’exposició de les Magues de l’Humor, que ha mostrat una selecció d’autores d’humor gràfic pioneres i actuals; l’exposició dedicada a Genie Espinosa i el el Gran Premi del Comic Barcelona a Trini Tinturé.
La direcció del festival ha celebrat la recuperació enguany del públic jove i familiar. En aquest sentit, Ficomic ha subratlla l’èxit de la zona Comic Kids, molt concorreguda durant els tres dies “amb nens gaudint del còmic”, en paraules de la directora del festival, Meritxell Puig, i la nodrida agenda d’activitats i tallers de còmic per als més petits, escoles i instituts. Un altre espai molt visitat pels més joves ha estat la zona Nintendo, presidida pel personatge del lampista Mario.