Cultura

Catalunya Ràdio incrementa la seva presència a Internet amb l'estrena d'un nou canal musical que inclou imatges en moviment

Catalunya Ràdio, amb la posada en marxa del canal Mediterràdio, aporta una nova mostra que el creixement d’Internet i l’evolució de la tecnologia contribueixen a la dilució de les especificitats dels mitjans de comunicació tradicionals.

La nova proposta corrobora que, avui en dia, la ràdio ja no és ràdio, o que ja no és només ràdio: les possibilitats de tota mena que ofereix la xarxa informàtica són una porta oberta a una informació multidisciplinària. I això afecta també la resta de mitjans de comunicació tradicionals, que desdibuixen les seves característiques a mesura que la seva presència a Internet esdevé més complexa: quan un diari inclou documents d’àudio i de vídeo a la seva web, ja no és només un diari de paper.

El nou canal d’iCat fm, Mediterràdio, compta amb la seva pròpia pàgina web i, a diferència dels tres canals germans predecessors –TotCat, iCatjazz i MusiCatles–, no inclou només fotografies com a il·lustracions.

Com a novetat, Mediterràdio incorpora clips d’uns tres minuts de durada que mostren indrets paisatgístics de la Mediterrània i que tenen com a objectiu cohesionar el missatge general: donar joc a les “creacions musicals d’arrel mediterrània i combinar la modernitat amb la música popular i els elements ètnics amb els valors universals”.
Catalunya Ràdio, però, no atura aquí la seva adaptació al món de les noves tecnologies de la comunicació: al gener li toca el torn a Catalunya Música.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.