Música
La 40a temporada d’Ibercamera programa nou concerts emblemàtics
La programació, entre el 20 de novembre i el 25 d’abril de 2024, busca “l’excel·lència en la interpretació”
Els concerts es reparteixen entre el Palau de la Música i l’Auditori,
El Taller d’Arquitectura de Ricardo Bofill a Sant Just Desvern (Baix Llobregat) ha estat l’espai escollit per presentar la 40a edició d’Ibercamera, la temporada de concerts de música clàssica més veterana de Barcelona. I és que en aquest espai arquitectònic emblemàtic és on el mes de maig de 1980 es va fer el primer concert de l’Ibercamera.
Allà, Josep Maria Prat, president d’Ibercamera, ha destacat que amb quaranta edicions celebrades se senten “continuadors, genuïns i orgullosos, de la tradició filharmònica i civil que ha fet gran la vida musical de Barcelona”. No obstant, tot i tenir en compte aquest bagatge, Prat ha deixat clar que, com indica el lema d’aquesta edició, “El millor està per venir, perquè no volem que sigui un exercici de nostàlgia sinó també una voluntat de mirar al futur”.
Pel que fa la programació, Prat ha destacat que per confeccionar-la han escollit obres que han estat emblemàtiques en aquestes 40 anys i que, un cop seleccionades, es van dedicar a lligar els intèrprets. Aquí, ha destacat que amb l’experiència adquirida en tots aquests anys, el que realment els interessa és “l’excel·lència en la interpretació i no tant, per molt importants que siguin, en els intèrprets”.
Ibercamera s’obrirà amb la Novena Simfonia de Beethoven en una gala commemorativa a l’Auditori. Estarà interpretada per l’Orquestra Nacional de Lió i comptarà amb la participació de l’Orfeó Català, que s’estrena a l’Ibercamera. Un dels plats forts d’aquesta edició serà el Messies de Händel que dirigirà Mireia Barrera. El director d’Ibercamera ha assenyalat que, per molts motius, “era el moment” que Barrera dirigís aquest concert que forma part del centenari de Victòria dels Àngels. Entre altres concerts, també destaca el Concert d’Aranjuez, interpretat per l’Orquestra Filharmònica d’Hongria i la guitarrista Ana Vidivic, la Consagració de la Primavera, dirigida per Andrés Orozco-Estrada, la Cinquena de Mahler, dirigida per Adam Fischer, o el Rèquiem de Mozart dirigit per Teodor Currentzis i el seu cor. Els pianistes Alexandre Kantorow i Martha Argerich completen una programació que inclou un concert extraordinari al Palau de la Música de Maurizio Pollini.
Com es pot veure, quaranta anys donen per a molt. I els que queden per celebrar.