ART
Una nova mirada al món a través de l’art digital al Disseny Hub Barcelona
Una nova manera de mirar el món, una mena d’espai de joc on tothom podrà experimentar a través d’elements visuals, tecnologies avançades i algoritmes. El Disseny Hub Barcelona és l’escenari, fins al 27 d’agost que ve, de Digital Impact, una exposició amb més de 4.000 metres quadrats d’art i disseny digital que pretén ser un espai d’experimentació i reflexió sobre com les tecnologies poden transformar la nostra manera de mirar el món.
Dirigida per Pep Salazar i comissariada per Héctor Ayuso, amb Oriol Pastor en la comissaria tècnica, la mostra tindrà la presència de 16 artistes digitals de prestigi internacional que presentaran les seves obres, la majoria de les quals creades per a l’ocasió. L’objectiu, segons ha explicat Ayuso, és acostar l’art digital a la gent i integrar en la consciència col·lectiva que l’element tecnològic, lluny de ser fred, com molt sovint és veu, pot també emocionar. “Aquesta és una exposició imprescindible per a totes aquelles persones interessades a experimentar el que la tecnologia digital por fer i crear, i transformar la nostra manera de veure les coses”, ha subratllat Ayuso.
Entre els artistes nacionals i internacionals presents en la mostra hi ha Refik Anadol, Quayola, Domestic Data Streamers, Alba G. Corral o Universal Everything.
L’ exposició , impulsada pel Disseny Hub Barcelona amb el suport de la regidoria de Turisme i Industries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat, serà l’excusa per convertir Barcelona en la capital de l’art digital, ja que s’han organitzat també activitats paral·leles en diferents espais, com ara la Casa Batlló, el Sónar+D i el Liceu.
Els més destacats seran Hac Te, Casa Batlló, Sónar+D, la cervesera Moritz o el Liceu, on hi haurà una instal·lació entre el 18 i el 25 de juliol i també un concert de Playmodes.