Música

Crònica

música

Trens cap al nord

Amb deu minuts de retard va aparèixer Joaquín Sabina al Palau Sant Jordi, barret blanc i guitarra acústica per interpretar el vell tema Cuando era más joven, autèntic himne autobiogràfic sobre exilis, amors, passaports i insomnis, ambientat en trens que viatjaven cap al nord. En plena litúrgia va dir que estava molt content de tornar a Barcelona enmig d’una gira que ha travessat dos continents. Abans de les més de vint cançons va recitar un poema ple de records inesborrables, en la tònica general decadent d’una gira, amb un cert regust de comiat. La veritat és que el vam veure més en forma que en ocasions anteriors. El to amable i pròxim contrastava amb els tòpics sobre passar-nos a baioneta que va fer en un desgraciat vídeo amb Arturo Pérez Reverte que es pot veure a la xarxa, “borregueando”, tal com diu un dels meus amics. Dimecres mostrava una actitud de retrobament amb el país, fins i tot per oferir algun agraïment en català abans del segon tema, Sintiéndolo mucho: “Aunque al fúsil no le quede ni un cartucho”, també clarament biogràfic. Veu trencada, però reitero que molt millor que en als últimes concerts aquí. I sempre inspirat, com es comprova en temes com Lo niego todo, un poemot farcit de sentiment. “Me duele más la muerte de un amigo que la que a mi me ronda”: el vers contundent de Lágrimas de mármol va servir perquè el cantautor d’Úbeda entrés en zona d’obituari generacional, dels vells col·legues de farra i guitarra.

Sabina va recordar amics desapareguts com Krahe, Aute i Milanés, o la retirada de Serrat. Era tot just del Boulevard de los sueños rotos, inspirat en la incomparable Chavela Vargas, “paloma negra de los excesos”. Tal com va explicar, la primera part va ser més enfocada als nous temes, perdent oli en alguns versos decididament incorrectes, per no dir rancis: “la menopausa d’una dona fatal”. En una de les barres del bar, una noia de Badalona de 27 anys, no sé si fatal o no, em va mostrar els tatuatges amb versos de Sabina, contenta de veure’l per primer cop. Cal dir que hi havia molt públic jove, ballant i corejant les cançons. També va haver-hi temps perquè Mara Barros, el veterà Antonio García de Diego i Jaime Asúa donessin un descans a la veu del figura, que esperem no es retiri perquè li queda molta mili.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Carlinhos Brown actuarà amb Chambao el 12 de setembre a Barcelona

barcelona

‘Blanes Talent Fest’, una nova iniciativa cultural per a artistes professionals i entitats de Blanes

BLANES
MÚSICA

Oasis anuncia el seu retorn

BARCELONA
Rogeli Herrero
Músic de Los Manolos i biògraf de Peret

“Peret, l’any 1974 a Eurovisió, es va trobar entre dos focs”

Barcelona
Cultura

La Colla Vella recupera la tradició d’anar amb carro a Vilafranca per Sant Fèlix

Valls
dansa

El festival de Microdansa Itinerant 15m² comença demà a Puig-reig

puig-reig
CÒmic

Un Corto Maltès que viu en el segle XXI

Barcelona
cinema

Venècia obre el nou curs amb Burton, Cuarón, Almodóvar i Guadagnino

venècia

L’Ésdansa tanca amb 10.000 espectadors i una ocupació mitjana del 90%

LES PRESES