dansa/circ
Circa porta ‘Humans 2.0’ al Coliseum
La prestigiosa companyia australiana Circa estrena aquesta setmana a Barcelona l’espectacle Humans 2.0, una proposta que es podrà veure al Teatre Coliseum entre el 17 i el 27 de gener amb una desena de funcions. L’espectacle, creat per Yaron Lifschitz, combina la dansa contemporània amb el teatre físic i el circ per crear una simfonia d’acrobàcies, so i llum que busca reflexionar al voltant de les capacitats humanes i la força vital que constitueix el cos. De fet, informa ACN, es tracta de la seqüela d’Humans, un primer espectacle que es va presentar al Festival de Sidney el 2017, en què diversos intèrprets portaven a terme una coreografia amb acrobàcies i resistències.
En aquest espectacles i, durant més d’una hora, se succeeixen les torres humanes, els salts, les contorsions i les expressions de força que porten els límits físics dels seus protagonistes a l’extrem. A més, la peça es divideix en diversos moviments als quals Lifschitz imprimeix un estat d’ànim diferent. Aquest es combina amb la música del compositor Ori Lichtik i amb la il·luminació de Paul Jackson, per tal de crear una posada en escena íntima, primitiva i compromesa amb el repte de ser humà.
Tal com explica el director associat de Circa, Ben Knapton, la idea neix directament del primer espectacle, on “predominaven més els solos i els duets”. A Humans 2.0, en canvi, “hi ha una desena de persones en escena” pràcticament durant tota l’estona, un fet que aporta encara més complexitat a la proposta a través d’aquestes acrobàcies grupals. “L’espectacle se centra en l’exploració de les possibilitats humans, no només físicament sinó també pel que fa a la vessant més emocional”, assenyala.
Circa Contemporary Circus és una de les companyies més rellevants del panorama escènic internacional. Establerta a la ciutat australiana de Brisbane des del 2004, ha actuat a més de 40 països davant més d’un milió i mig de persones.
La companyia és a l’avantguarda de la nova onada de circ australià contemporani i ha estat pionera alhora en portar al límit l’expressió física per crear actuacions poderoses i emotives, de manera que desdibuixa les fronteres entre la dansa, el teatre i el circ.