MÚSICA
Les promotores de concerts facturen el doble que les sales, però donen feina a menys gent
La indústria de la música genera 850 milions d’euros anuals a Catalunya, segons un informe elaborat pel Govern i la fundació Barcelona Music Lab que posa de manifest “la importància estratègica d’aquest sector per a l’economia, la innovació i la tecnologia a Catalunya”. L’estudi conclou també que el sector està format per 379 empreses que generen més de 4.000 llocs de treball. D’aquestes empreses, 194 estan enfocades a la música en viu i generen una facturació de 697,8 milions d’euros (un 82% del total). Gairebé la meitat d’aquestes iniciatives (85) es dediquen a la indústria auxiliar per als espectacles en directe, mentre que una quarta part (46) són promotores de concerts i festivals. Les sales de concerts són 39, les companyies de producció d’esdeveniments, 21, i les de venda d’entrades, finalment, 3.
Pel que fa a la facturació en aquesta activitat empresarial, les promotores ingressen 331,7 milions d’euros anuals, un 39% del pastís del sector de la música en viu. Es tracta d’una xifra superior a les sales de concerts, que en generen menys de la meitat: 158,4 milions d’euros. Tanmateix, dels 2.973 llocs de treball que fan possibles a Catalunya els espectacles en directe, al voltant d’un terç (1.086) estan lligats a les sales de concerts. Això suposa gairebé el doble dels treballadors de promotores, 604, que generen, però, el doble de facturació que els locals.
Segons Albert Castellanos, secretari d’Empresa i Competitivitat , “l’ecosistema musical a Catalunya és molt ric” i el país “disposa dels actius per atraure noves inversions i projectes de negoci, especialment aquells que vulguin establir el seu centre d’R+D al nostre país”. per Miquel Curanta, director de la Barcelona Music Lab, per la seva banda, “Catalunya compta amb actius i factors diferencials que configuren un ecosistema únic a Europa, més enllà del fet de comptar amb grups de música i artistes reconeguts internacionalment”.