Guaita què fan ara
Sèries
Els rics també ploren, oi, Truman?
Eren dones que es cuidaven molt i eren molt riques. També van ser les seves millors amigues, fins que les va trair. L’alta societat novaiorquesa no va perdonar mai el que els va fer Truman Capote quan l’any 1975 va publicar a la revista Esquire un avançament editorial del seu nou llibre (Plegarias atendidas) titulat La Côte Basque 1965, on es feia un fart de revelar secrets confessats per dones selectes que l’havien acollit perquè ell els feia costat i les divertia com cap altre. Revelacions que demostraven que els rics també ploren, patint tota mena d’infidelitats, agressions i crims. I venjances, com la que mostra el primer episodi: una “descomunal regla”. Parlem de Feud: Capote vs. The Swans, la nova genialitat del creador Ryan Murphy, expert a retratar la foguera de les vanitats amb propostes desiguals com Nip/Tuck, Hollywood, American Crime Story: El asesinato de Gianni Versace i American Crime Story: The People v. O.J. Simpson. En aquesta ocasió aliat amb el talentós fènix Gus van Sant, que ha firmat sis dels vuit episodis de què consisteix aquesta minisèrie protagonitzada per Tom Hollander i, encarnant els cignes del títol, Naomi Watts, Diane Lane, Chloë Sevigny, Calista Flockhart i Demi Moore. HBO Max n’ha publicat els dos primers capítols i ja suquem pa amb l’arrencada, que ens transporta de ple a les intimitats d’aquella gent que pertanyia a la jet set de l’època o, com el cas de l’escriptor d’A sang freda, que s’hi sabia moure com un peix a l’aigua. Una fauna en la qual destacaven les cignes, tal com anomenava a un grup de dones a qui tan bé sabia escoltar i fer riure quan convenia. Cignes perquè, com diu, “són belles i elegants sobre l’aigua, travessant els estanys de la societat, però condemnades a mantenir la flotació sota el pes del seu fantàstic plomatge superficial”. Aviam, però, qui s’afogarà.