disseny
Les campanyes de la Diada i les Falles triomfen als premis ADG Laus 2024
El vídeo promocional del Festival de Sitges ‘Escacs + Parella’ també s’endú un trofeu d’Or
El Laus d’Honor s’atorga al dissenyador Enric Satué
La campanya de la Diada, Nacional de Catalunya, de Palouzié Studio; el vídeo promocional del Festival de Sitges Escacs + Parella, de l’agència China, i la campanya de les Falles de València, de l’estudi Democràcia, són alguns dels guanyadors dels trofeus d’Or dels premis ADG Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual, que es lliuren aquesta nit en la gala de la 54a edició, al DHub Barcelona.
L’Associació de Disseny Gràfic i Comunicació Visual, ADG-FAD, organitza la Nit ADG Laus, en què es lliuren aquests guardons. Convocats des del 1964, arriben ja a la seva 54a edició amb més de 1.400 projectes presentats. En total, s’han premiat 336 treballs, 41 dels quals han rebut el Laus d’Or, 85 Laus de Plata i 210 Laus de Bronze.
El projecte Divino, de Víctor Garcia Gutíérrez per a l’ Escola Universitària de les Arts ERAM – UdG, una etiqueta de vi de l’Empordà produïda a partir de posidònia recollida al Cap de Creus, s’endú el premi Laus Young Talent. Els ADG Laus Aporta, per a projectes amb valor social afegit, els reben F33 + Jorge Martínez, per la creació d’una marca turística per a Portmán (Múrcia) i els estudiants Laia Sánchez de Mingo i Àlex Porras Colomina, per la campanya Tinc Nom, en el marc de Brother Escuela de Creativos de Barcelona.
El Laus d’Honor, s’atorga al dissenyador Enric Satué, modelador del renaixement del disseny gràfic dels anys 70 i impulsor de la investigació de la història del disseny, i el Laus d’Empreses i Entitats a Vila Viniteca, per la sensibilitat i la integració del disseny com a part fonamental del projecte.
Enguany els jurats no han destacat cap projecte amb un Grand Laus d’entre els premiats amb Or, ja que no han arribat a la unanimitat en els vots. En la 54a edició, s’han seleccionat 41 propostes amb un Laus d’Or, d’entre totes les categories. Les campanyes de la Diada de Catalunya del 2023 i de les Falles de València del mateix any s’han imposat en l’apartat de Comunicació gràfica i Publicitat. L’estudi Bakoon s’endú dos trofeus d’Or pel Festival Latent de Terrassa, en les categories de Comunicació gràfica i publicitat i en Digital, per trencar amb la línia gràfica esperada d’un festival de disseny i donar valor a la complicitat, la proximitat i la resiliència d’un espai en extinció.
Per altra banda, en la categoria Editorial i Direcció d’Art, crida l’atenció els dos Ors que s’endú l’estudi Albert Romagosa per dues feines molt diferents: el llibre dels 50 anys de Mobles 114 i la gràfica del festival Tallers Oberts BCN.
En la categoria Audiovisual destaca el Laus d’Or per al projecte Escacs + Parella, per al Festival de Cinema Fantàstic de Sitges, de l’agència China, un homenatge surrealista a l’impacte global de l’obra de Hitchcock.
A Packaging el jurat ha volgut subratllar la feina d’Ona Studio per a Anchoas Agur, guardonada amb un Laus d’Or, que proposa diferenciar els seus embalatges dels competidors mitjançant el color i la textura d’un alt relleu.