Cinema

Ciència-ficció

‘Alien: Romulus’ torna el xenomorf als seus orígens

Amb Ridley Scott va començar i amb Ridley Scott semblava acabar. Però mira com són les coses a Hollywood que la maquinària de fer botifarres no té mai aturador i s’ha tornat a endollar, novament per continuar explotant la saga inextingible d’Alien, que torna amb una nova entrega, aquesta allunyada del transcendentalisme de Prometheus i Alien: Covenant, per abraçar el terror pur i dur, amb una atmosfera similar a la que desprenia l’Alien de 1979, obra de Scott.

D’aquí que el director escollit hagi estat el visceral Fede Álvarez, cineasta que ha demostrat sobradament que domina l’art de provocar pors intenses a No respires i Evil dead. Segons el director, Alien: Romulus no és un reboot ni un remake, perquè està ambientada temporalment en algun moment entre la primera i la segona pel·lícula, Alien i Aliens. Argumentalment, narra l’arribada d’un grup de joves colonitzadors de l’espai a una estació espacial abandonada. Com bé sabem els espectadors, ben aviat descobriran que si busquen a les profunditats d’aquell lloc desolador es trobaran cara a cara amb la forma de vida més aterridora de l’univers. Un xenomorf o, com serà el cas, més d’un...

La pel·lícula, que ja ha aixecat molts comentaris positius amb les primeres projeccions, està protagonitzada per Cailee Spaeny (Civil War), Isabela Merced, David Jonsson i Archie Renaux. Alien: Romulus és la sèptima entrega i, com ha explicat el seu director, la idea la va treure d’una escena eliminada d’Aliens que James Cameron va recuperar en el seu director’s cut en què mostrava fugaçment un grup de joves jugant a la colònia i va pensar què seria d’ells quan fossin adolescents.

Aquesta pel·lícula arriba quan ja se celebren 45 anys de l’estrena del film original amb què es va desfermar tot. Una pel·lícula que va esdevenir una fita del gènere de ciència-ficció de terror prometent, com així es complia, que “a l’espai ningú sentirà els teus crits”. A les sales de cinema, tot el contrari.

També en l’àmbit estètic va marcar i molt el disseny de producció realitzat per H.R. Giger, Ron Cobb i Chris Fos. No debades, la Biblioteca del Congrés dels Estats Units va incloure Alien en el Registre Nacional de Cinema per a la seva preservació històrica, en considerar “la seva importància cultural, històrica o estèticament significativa”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.