Cultura

Els espectadors diuen que el principal problema de la televisió és l'excés de publicitat, segons una enquesta del CAC

Comunicació

Els espectadors catalans consideren que el problema principal de la televisió és l'excés de publicitat, segons afirmen en una enquesta encarregada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), que s'ha fet a 1.600 persones.

Els altres punts negatius que l'audiència esmenta són la presència de programes del cor, de xafarderies i de premsa rosa, així com la teleporqueria i l'excés de violència. Aquestes dades indiquen que l'audiència continua preocupada per la baixa qualitat de la programació, la manca de programes culturals o educatius, els continguts superficials i el fet que es parli massa de la crisi, segons informa el CAC.

Un segon aspecte destacat de l'enquesta fa referència a la senyalització que apareix a la pantalla per advertir de l'edat mínima recomanada per a cada programa. Les dades de l'enquesta d'octubre indiquen que el 30,9% dels catalans desconeix els símbols que s'utilitzen. I aquest desconeixement és més gran entre les dones i les persones més grans. Els espectadors amb menys formació i els que tenen un estatus socioeconòmic menor també tenen un major desconeixement de la simbologia.

Un tercer aspecte de l'enquesta correspon a la participació de l'audiència en programes de televisió mitjançant SMS, correu electrònic, via web o telèfon amb prefix 905. El 5,1% dels enquestats havien utilitzat algunes d'aquestes vies de participació en els programes, una xifra que incrementava en el cas dels joves, dels estrangers i dels estudiants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.