Cultura
Sáez diu que per reduir la publicitat de la ràdio pública cal un finançament alternatiu
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals remarca que cal garantir el lideratge de Catalunya Ràdio
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Albert Sáez, ha avisat que qui aposti per reduir la publicitat de la ràdio pública ha de proposar simultàniament un finançament alternatiu, i, en aquest sentit, ha volgut deixar clar que aquest finançament alternatiu ha de garantir la funció pública i la capacitat de lideratge de l’emissora.
Sáez ha remarcat que Catalunya Ràdio no es pot "permetre" treure la publicitat si això significa "reduir la feina que es fa, l’estructura i la capacitat de lideratge, d’innovació i d’incidència social que té".
Sáez s’ha mostrat disposat a negociar una reducció dels minuts de publicitat en antena. “El CAC està preparant una instrucció sobre els límits de la publicitat a la ràdio. Si posa els límits de la publicitat en deu minuts per hora, i dius que Catalunya Ràdio n'ha de tenir 8, no passa res, en podem parlar”.
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals també ha dit que el debat sobre si Catalunya Ràdio ha de tenir publicitat hauria de ser un debat obert: “Que qui el vulgui plantejar el porti al Parlament, i un debat en què tothom pugui dir la seva opinió”.
Pel que fa a les ràdios comercials, Sáez ha volgut destacar el paper que ha tingut Catalunya Ràdio com a "motor i locomotora". "Sense Catalunya Ràdio avui no existiria ràdio comercial en català”, ha assegurat.
Pel que fa a la televisió catalana, el president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha explicat que si no es qüestiona el manteniment de la publicitat a TV3 és perquè la televisió pública no té un mercat alternatiu privat en català.
Sáez ha remarcat que Catalunya Ràdio no es pot "permetre" treure la publicitat si això significa "reduir la feina que es fa, l’estructura i la capacitat de lideratge, d’innovació i d’incidència social que té".
Sáez s’ha mostrat disposat a negociar una reducció dels minuts de publicitat en antena. “El CAC està preparant una instrucció sobre els límits de la publicitat a la ràdio. Si posa els límits de la publicitat en deu minuts per hora, i dius que Catalunya Ràdio n'ha de tenir 8, no passa res, en podem parlar”.
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals també ha dit que el debat sobre si Catalunya Ràdio ha de tenir publicitat hauria de ser un debat obert: “Que qui el vulgui plantejar el porti al Parlament, i un debat en què tothom pugui dir la seva opinió”.
Pel que fa a les ràdios comercials, Sáez ha volgut destacar el paper que ha tingut Catalunya Ràdio com a "motor i locomotora". "Sense Catalunya Ràdio avui no existiria ràdio comercial en català”, ha assegurat.
Pel que fa a la televisió catalana, el president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha explicat que si no es qüestiona el manteniment de la publicitat a TV3 és perquè la televisió pública no té un mercat alternatiu privat en català.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.