cultura

Crítica de música clàssica

Correcte, però poc profund

En el concert extraordinari de la XVIII Schubertíada que va tenir lloc al teatre Jardí de Figueres, Jonathan Webb, al capdavant de l'orquestra del mateix festival, va oferir un programa dedicat gairebé íntegrament a obres de Franz Schubert.

En la primera part, i després d'escoltar una transparent interpretació de Catalina Reus en el Rondó per a violí i cordes en la major D 486 del compositor vienès, l'Orquestra de Cambra de la Schubertíada va afrontar l'arranjament que va fer Gustav Mahler del famós quartet de cordes La mort i la donzella. A la versió proposada per Webb i l'orquestra li va faltar profunditat, i el joc dramàtic de la música escrita per Schubert va quedar diluït. La segona part, amb la incorporació a l'escenari de les veus del cor Lieder Càmera, va començar amb el Tantum ergo D 460 de Schubert, amb una acurada intervenció en la part solista de la soprano
Susanna Puig. Per tancar el concert, a continuació de la interpretació del Veni creator d'Arvo Pärt, que al meu entendre trencava la unitat del programa, es va poder escoltar una correcta lectura de la Missa núm. 4 en Do Major D 452 de Schubert, de la qual va destacar el bon color de les veus solistes de Susanna Puig, Anna Alàs, David Alegret i Marc Pujol.

Director: Jonathan Webb. Intèrprets: Orquestra de Cambra de la Schubertíada, Lieder Càmera, Susana Puig, (soprano), Anna Alàs (mezzo), David Alegret (tenor) i Marc Pujol (baix).
Schubertíada de Vilabertran, canònica de Santa Maria, 10 de setembre del 2010.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.