Cultura

Tres preguntes per a la identitat

El Lliure de Gràcia programa ‘Tot', una obra escrita i dirigida per Spregelburd que interpreten actors catalans

‘Tot' no és la segona part de ‘Lúcid', però sí que juga amb el mateix humor de l'argentí

Rafael Spregelburd planteja tres preguntes amb el seu insòlit humor: “Per què tot Estat esdevé burocràcia?”; “per què tot art esdevé negoci?” i “per què tota religió esdevé supers-tició”. Atendre aquestes qüestions és l'objectiu de les tres escenes independents de Tot, una peça estrenada a Temporada Alta i que farà estada al Lliure de Gràcia del 2 al 6 de març. La política, la cultura i la religió són els tres pilars sobre els quals l'autor argentí va afrontar el repte de definir la identitat. Va ser un encàrrec del Schaubühne berlinès per celebrar els 20 anys de la caiguda del mur. Els actors catalans van anar a Buenos Aires a assajar l'obra amb Spregelburd, alhora que podien veure la producció que es representava amb Spregelburd com un més dels actors.

La Mentidera Teatre va establir un vincle molt potent amb Spregelburd a partir del seu treball Lúcid, una peça de dues hores que va meravellar a la Sala Beckett el 2008. En aquella ocasió, l'obra es va construir paral·lelament a la d'una companyia argentina per la qual cosa van contaminar-se molt més els uns dels altres. Spregelburd, aclareix Meritxell Yanes, construeix els personatges a partir del que aporta cada actor i, per això, els resultats difereixen els uns dels altres. Yanes avisa que Tot no és la segona part de Lúcid, perquè Spregelburd sempre parteix de zero. Sí que hi ha un estrat comú com és l'humor i la voluntat de ser molt pròxim als espectadors, matisa Cristina Cervià. La companyia La Mentidera és de Celrà i Produccions del Ferro, de Manacor. Per a Toni Gomila, són dues companyies de la “perifèria” que aconsegueixen arribar a Barcelona. Representen el text amb els seus accents característics, no per vindicar res sinó com un fet idiomàtic natural “entenent que totes aquestes perifèries som part d'un cos comú”.

Si Claudio Tolcachir (autor, director i actor que presenta aquests dies La omisión de la familia Coleman al Borràs) compta sempre amb els mateixos actors, Spregelburd compta amb una companyia fidel a Buenos Aires però dirigeix altres repartiments d'obres seves. La setmana vinent, s'estrena al TGB Buenos Aires, també d'aquest autor però ell no hi ha intervingut per a res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ARQUITECTURA

‘Parlaments d’aigua’, la proposta catalana per a la Biennal d’Arquitectura

BARCELONA
ART

L’artista Refik Anadol estrena una quarta obra exclusiva per a la Casa Batlló

BARCELONA
Cultura

Primeres cinc figures de la imatgeria festiva declarades Bé Cultural d’Interès Nacional

Vilafranca del Penedès
Cinema

El cinema Truffaut renova la seva identitat visual corporativa

Girona
Música

Julieta i Mushkaa col·laboraran juntes en un nou tema

barcelona

Sons del Món arrenca la 17a edició amb el 80% de les entrades venudes

ROSES
Eric del Arco
Aprenent de llibreter a la llibreria Documenta i president del Gremi de Llibreters de Catalunya

“La Sagrada Família és la icona número 1 del món”

Barcelona
cinema

Amics, amants i còmplices de la Filmoteca

Barcelona
Sergio Dalma
Cantant

“Els artistes tenim molt d’ego, però els polítics... déu-n’hi-do!”

Barcelona