Cultura

Crítica

cinema

Conflictes ‘teen'

Sembla que està de moda la barreja entre trames adolescents i altres gèneres que puguin atreure l'atenció d'aquest tipus de públic. Evidentment, Crepúsculo seria l'exemple màxim d'aquestes operacions, però també n'hi ha de més ambicioses. Sense anar més lluny, la pel·lícula que ens ocupa està basada en una sèrie de novel·les juvenils australianes de gran èxit al seu país i que pretenen implicar l'imaginari de la pubertat en un univers en crisi creant un contrast entre la lleugeresa dels primers amors i la duresa del món en què vivim. Mañana, cuando la guerra empiece tracta el tema de l'apocalipsi des de la perspectiva d'un grup de joves que, tornant d'un cap de setmana a una muntanya aïllada de tot, es troben que la seva ciutat ha estat envaïda per un exèrcit misteriós.

L'opera prima de Stuart Beattie podria haver estat una exploració de les fantasies adolescents entorn del sexe i la vida adulta simbolitzades per un conflicte gegantí. En lloc d'això, el director prefereix acudir a les trames amoroses en la primera part i a les convencions del cinema d'acció en la segona. Els problemes arriben, però, quan ni tan sols aquesta simplicitat estructural funciona i quan tot plegat esdevé una mena d'aprenentatge de la violència amb tocs de les doctrines neoliberals entorn dels conflictes armats. Llavors la pel·lícula de Beattie abandona el to confessional i íntim amb què havia començat per tal d'assumir una espectacularitat i un sentit del suspens més aviat primaris que, a més a més, acaba jugant la carta del final obert… a una continuació que aquest crític, si pot, s'estalviarà de veure.

Mañana, cuando la guerra empiece
Dir.: Stuart Beattie. Int.: Caitlin Stasey, Rachel Hurd-Wood.
Austràlia-EUA, 2010


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.