Cultura

Crítica

clàssica

Estrena de Miquel Roger

L'al·licient del tercer concert d'aquesta temporada del Quartet Casals a l'Auditori, a part de la seva solvència en Beethoven i Xostakovitx, era que incorporaven una estrena absoluta del compositor Miquel Roger (1954). Va ser una delícia. El Quartet Casals, a qui estava dedicada la peça, s'ho va prendre molt seriosament i en va fer una autèntica obra d'art. És el quartet núm. 6 del compositor que se subtitula in memoriam i va dedicat “a tots aquells pobles i cultures silenciats per imposició dels poderosos”. En una pantalla s'hi projectaven els títols de cadascun dels moviments que no coincidien amb els detallats al programa; així, el primer anunciat com L'alçament es projectava com L'esbalaïment. Costava lligar els títols amb la música que s'interpretava, a la qual potser no calien crosses literàries per ser entesa. El concert es va iniciar amb el Quartet op. 32 núm. 5 de Luigi Boccherini, que ens va semblar una mica fora d'estil, quasi expressionista. En canvi, el darrer quartet de Beethoven, el núm. 16 op. 135, va lliscar treballat i preciosista. Va cloure la sessió el bellíssim i contingut Quartet núm. 4, op. 83 de Dmitri Xostakovitx, absolutament convincent.

El dia abans, en el cicle de piano i de Joventuts Musicals, a la mateixa sala, vam poder sentir dues de les tres peces que va tocar una pianista remarcable, Judith Jáuregui (1985). Un Brahms excel·lent, les Fantasies per a piano, op. 116, i les més àrides Fantasiestücke, op. 12 de Robert Schumann, compositor al qual ha dedicat tot un disc amb unes delicioses Papillons. Va tenir la gentilesa d'oferir com a primera propina un tema de Frederic Mompou, Jeunes filles au jardin, exquisit.

Quartet Casals
Temporada de Cambra
Sala Oriol Martorell de l'Auditori (Barcelona), 17 de març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
nomenaments

L’arxiver i historiador Joaquim Borràs, nou director general del Patrimoni Cultural

barcelona

‘L’estaca’ de Lluís Llach, primer títol de la col·lecció Enderrock Llibres

BARCELONA
Cultura

Mor l’escriptor libanès Elias Khoury, defensor del poble palestí

TEATRE

El Teatre del Raval tanca una programació escènica de 17 anys

BARCELONA

La Marfà acull una residència dels músics Oriol Marès i Talal Fayad

GIRONA

La Torre modernista Mossèn Tor celebra el seu centenari

CAMPDEVÀNOL
girona

Carolina Maria de Jesús: la veu de les ‘faveles’ al Pepe Sales

girona
música

Júlia Ensesa, sola i sense por

girona
música

Adrià Puntí canta a la Cellera durant gairebé tres hores, a l’escenari i entre el públic

la cellera de ter