Crítica
clàssica
Pueyo i Homs
És extraordinari el poder de convocatòria que ha assolit la Banda Municipal de Barcelona. Van quasi omplir la Sala Pau Casals amb dues adaptacions per a banda de fragments de dues òperes de Puccini, una de Rimski-Kórsakov i un moviment simfònic per a banda, Percepció, de Salvador Pueyo. És una obra rodona, que enllaça els seus 12 minuts amb una cohesió remarcable. És la percepció dolguda de la realitat per part d'un esperit sensible i realment impacta i fa reflexionar. Després d'una fina adaptació de fragments de La Bohème pel que fou director de la banda ara fa més de cent anys, Celestí Sadurní, l'espectacle esclatà en una adaptació de la Turandot.
L'estrena pòstuma dels Dos moviments per a violoncel sol, de Joaquim Homs (1906-2003), va ser per a un públic compromès. De mans de Marc Renau vam poder copsar totes les possibilitats de l'obra més aconseguides en el Vivace que en un Moderato manifestament perfectible. Vam poder gaudir del pianista Santiago Barro; unes obres d'un autor poc interpretat com és Xavier Gols (1902-1938); del clarinetista Joan Pere Gil de Ocultas geometrías; una interessant obra d'Alejandro Civilotti; d'ambdós intèrprets, una obra amable de Jordi Vilaprinyó, Recitatiu,Encanteri i Swing; del pianista i el violoncel·lista una agradable obra del pare Massana (1890-1966), i el trio al complet de les Variacions In Memoriam Edwin P.Hubble, de Josep Soler.