Crítica
jazz
Sessió de massatge
Per divuitè any consecutiu, Tarragona es va convertir en la capital del dixie, una ciutat conquerida literalment pel brunzit del metall de les fanfàrries que matí, tarda i nit s'escampen per carrers, bars i places en nom del jazz més lúdic. Una autèntica celebració popular que va presentar com a concert estel·lar l'actuació en exclusiva a Europa de la pianista brasilera Eliane Elías. Una relació més comercial que no pas estilística cal establir a l'hora d'associar la presència d'una proposta com la seva en un certamen dedicat a les formes del jazz més tradicional. Però com que tot és música, al capdavall, la seva actuació va esdevenir una sessió de massatge enmig de la marató i del ritme disbauxat que ofereix el festival en el seu atapeït programa. Acompanyada al contrabaix per l'impecable Marc Johnson i, a la bateria, pel no menys eficient Magnus Öström, Elías va lluir els seus encants de diva de la bossa nova jazzejada i va captivar el públic que havia exhaurit les entrades al Teatre Metropol. Ho va fer desplegant una pianística de notable tècnica i esbossant sensualitat. Potser excessivament monòton per aconseguir una intensitat que anés més enllà de l'exercici d'estil, però que gràcies a la bona assistència dels seus acompanyants va obtenir certa consistència i un reconfortant grau de seducció. El repertori va alternar la conducció de peces pròpies amb el tribut al seu admirat Bill Evans i l'evocació de la seva identitat brasilera amb peces de Jobim i Joao Donato i Gilberto Gil. Tot plegat per servir una vetllada plàcida i d'una elegància que va deixar ben satisfeta tota la concurrència.