cultura

Crítica

folk

Gats moderns

La temporada de Músiques Modernes a l'Auditori va obrir-se dissabte amb un quartet barceloní que interpreta amb gran modernitat el repertori de danses i cançons tradicionals catalanes. Que com ho fa? Duent-lo al terreny del jazz manouche, amb tocs de música clàssica i de cambra, i sobretot basant-se en una tècnica depurada que fa que melodies que hem escoltat mil vegades volin a una nova altura.

El grup es diu Folkincats, i de fet no ha inventat res de nou. Simplement, aquests quatre gats virtuosos (Oriol Saña al violí, Oriol Gonzàlez al contrabaix, Albert Bello a la guitarra i David Salleras al saxo) han tingut el bon gust de transportar fins aquí la manera de fer d'aquells gitanos centreeuropeus que a mitjan segle XX van absorbir com una esponja el swing i les músiques de moda que arribaven d'ultramar, per donar forma a un nou gènere ben arrelat al Vell Continent: el gipsy jazz.

En la presentació a la sala Tete Montoliu del seu segon disc, L'aigua no es mou, amb el qual el grup ha fet un gran salt endavant, els Folkincats van lligar en un saborós allioli estàndards de la tradició oral catalana amb referents de tota mena. Dos exemples destacats: van combinar La gata i el belitre amb la introducció de A night in Tunisia, de Dizzy Gillespie, i van reinventar la tan traginada Cançó del lladre amb arranjaments de blues manllevats de Duke Ellington. Del Rossinyol a La tarara, passant per la Patètica de Beethoven; tot ho toquen, aquests Folkincats, i tot ho passen pel seu refinat sedàs.

Folkincats
L'Auditori, 1 d'octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TEATRE

La Sala Beckett s’abona a la comèdia àcida

BARCELONA
Música

Marc Lloret: “El sector musical català s’ha rejovenit a l’escenari i a les oficines”

VIC
MÚSICA

Un Festival de Jazz amb Rita, Andrea, Sílvia... i tota una “corrua de mestres”

BARCELONA
PREMIS LITERARIS DE GIRONA

Un Bertrana per als temibles almogàvers

Girona
nomenaments

L’arxiver i historiador Joaquim Borràs, nou director general del Patrimoni Cultural

barcelona

‘L’estaca’ de Lluís Llach, primer títol de la col·lecció Enderrock Llibres

BARCELONA
Cultura

Mor l’escriptor libanès Elias Khoury, defensor del poble palestí

TEATRE

El Teatre del Raval tanca una programació escènica de 17 anys

BARCELONA

La Marfà acull una residència dels músics Oriol Marès i Talal Fayad

GIRONA