cultura

Crítica

teatre

Teatre de sèrie B

La Sala Beckett s'ha convertit en còmplice i reforç del TNC, particularment per a la jove dramatúrgia catalana. Bé, per als que no només són escollits al T6, sinó que se'ls permet estrenar altres obres abans de culminar el treball becat a la Sala Tallers. Deu ser escassa la nòmina de dramaturgs emergents perquè totes les oportunitats es concentrin en aquest grup triat pels qui remenen les cireres. Ja se sap, però, que qui vulgui visibilitat ha de pagar peatge de cort. Marc Angelet enceta la seva singladura de nou T6 amb doble estrena a la Beckett. De moment ha presentat El biògraf, una bona mostra del que pot donar de si el teatre diguem-ne de sèrie B. Argument recargolat, inspirat en les telemovies, resolt amb un imponent desplegament tecnològic. Borja Espinosa encarna l'escriptor a sou d'una empresa que no només edita exclusivament biografies de personatges cèlebres, ans construeix els protagonistes a mida. L'escarràs de la ploma s'encadena a un compromís draconià: ha de fer un seguiment exhaustiu de la persona biografiada durant tota la vida, car la seva història no es publicarà fins que mori el protagonista o l'escriptor. El negre se'ns presenta a un despatx que és com una gàbia de pantalles parabòliques i translúcides amb què l'escrivent interactua, dialoga, comana i rep ordres. La interpretació d'Espinosa queda aixafada per la tecnologia digital, just al contrari del que succeeix amb les obres de Jordi Casanovas, que no necessita efectes especials per posar-nos a l'ull de l'huracà del maquinisme. Són les servituds de l'era digital.

El biògraf
Autor: Marc Angelet. La Guapa Teatre. Sala Beckett
Sala Becket, 14 d'octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.