cultura

Crítica

jazz

Impecable

L'americana cordada, els pantalons planxats, les sabates enllustrades i el metall lluent com una daurada sortida de sol. En perfecta consonància amb el posat impecable de la seva figura, Teodross Avery (Oakland, 1973) va exposar a Terrassa l'elegància neta i incontestable del seu jazz impol·lut. El saxofonista és un magnífic exponent de la generació de músics afroamericans que han assimilat el llegat de la tradició a través d'una formació acadèmica inapel·lable. Un aprenentatge en què èpoques, referents i gustos conviuen dins un mateix pla, en la confluència d'un jazz que s'impregna de la seva essència primigènia per reivindicar la seva condició de sonoritat clàssica del nostre temps. Unes coordenades que li donen llicència per obrir foc amb una peça de trepidant funk d'Earth Wind & Fire, continuar amb una subtil variació del clàssic Take five de Paul Desmond i prosseguir amb la sublimació de la seva assimilació rockera a través de Led Zeppelin –Stairway to heaven–. Dins l'amplitud del seu eclèctic mostrari, la gènesi del jazz modern convertida en tradició va emergir amb el parkerià Lover man. Moment propici per a l'aparició en escena d'un cinquè element en condició de músic convidat com va ser el trompetista català Raynald Colom. Lluny de tractar-se d'una participació de cortesia, la connexió entre la bufera d'Avery i els pistons de Colom va ser immediata. Una entesa providencial que es va ratificar amb la reaparició del trompetista després del descans i amb la definitiva ampliació a quintet del quartet original. L'encaix amb la resta de músics, un excel·lent Eric Reed al piano i uns aplicats Darryl Hall al contrabaix i John Davis a la bateria, va contribuir a signar una vetllada d'exquisit estilisme elaborada des de la depuradora del jazz. El tret de sortida del Festival de Jazz de Terrassa no podia ser més fidel a la integritat que al llarg dels anys ha definit la personalitat d'aquest valuós espectacle. La festa va continuar amb el músic Marc Ayza exercint de discjòquei.

Teodross Avery
31è Festival de Jazz de Terrassa
Nova Jazz Cava, 9 de març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Juls publica ‘Papallones’, el primer single del seu àlbum de debut

GIRONA
TEATRE

La Sala Beckett s’abona a la comèdia àcida

BARCELONA
Música

Marc Lloret: “El sector musical català s’ha rejovenit a l’escenari i a les oficines”

VIC
MÚSICA

Un Festival de Jazz amb Rita, Andrea, Sílvia... i tota una “corrua de mestres”

BARCELONA
PREMIS LITERARIS DE GIRONA

Un Bertrana per als temibles almogàvers

Girona
nomenaments

L’arxiver i historiador Joaquim Borràs, nou director general del Patrimoni Cultural

barcelona

‘L’estaca’ de Lluís Llach, primer títol de la col·lecció Enderrock Llibres

BARCELONA
Cultura

Mor l’escriptor libanès Elias Khoury, defensor del poble palestí

TEATRE

El Teatre del Raval tanca una programació escènica de 17 anys

BARCELONA