Pastanagues internacionals
La iniciativa del Teatre de Bescanó de protestar contra la pujada de l'IVA a la cultura, del 8 al 21 per cent, venent pastanagues –que tenen un IVA del 4 per cent– en comptes d'entrades per a l'estrena de l'obra Suïcides de Poca Cosa Teatre, el 10 de novembre, està tenint una gran repercussió arreu del món: no només s'han interessat per la singular campanya de protesta mitjans de tot l'Estat, sinó també grans diaris internacionals, com ara The New York Times i la seva edició global, International Herald Tribune, que han dedicat amplis reportatges a la “rebel·lió de les pastanagues” de Bescanó. Ahir, la BBC també va entrevistar el director del Teatre de Bescanó, Quim Marcé, i la notícia ha arribat fins i tot a Egipte i el Vietnam. “Crec que és una notícia simpàtica al mig de totes les misèries de la crisi”, diu Marcé. Teatres i companyies de Madrid, Euskadi i Galícia també volen fer accions semblants –els bascos, substituint les pastanagues per cerveses–, i a Bescanó ja s'han venut un terç de les pastanagues posades a la venda, amb una entrada “de regal”.