El Tapís de la Creació va tornar al Museu Capitular
El 4 d'abril, cinc mesos després que el Tapís de la Creació, una joia del romànic única al món, sortís per primer cop en dècades de la sala del Tresor per sotmetre's a una exhaustiva i delicadíssima operació de neteja i estudi al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya, a Sant Cugat, el bisbe Francesc Pardo va assegurar que aquell era un dia joiós ja que havia tornat a la Catedral “net, endreçat i rejovenit”. El prelat exultant va exclamar “felicitem-nos-en!” en el que va ser un esclat espontani va reconèixer la feina ben feta de dues restauradores, Mari Luz Morata i Carme Masdeu, coordinades per Maite Tomeo, tres dones que, armades amb prudència, paciència i rigor i seguint el criteri de la mínima intervenció amb el respecte màxim a la integritat de la peça, van alliberar el brodat de les tensions provocades pels sargits i recosits d'intervencions anteriors, van aspirar pacientment tota la pols acumulada durant anys, i van permetre descobrir, un cop retirada l'arpillera sobre la qual reposava la tela, “l'extraordinària meravella del revers”.
L'estreta col·laboració amb els experts de l'Institut del Patrimoni Cultural d'Espanya, va establir que les condicions d'exposició del tapís no eren les més òptimes i, per tal de buscar una millora en l'exposició, es va substituir el bastidor de fusta, per una estructura mòbil d'alumini, un sistema que permet separar l'obra de la paret i facilitar l'accés al recinte per als controls d'avaluació. A més, es va modificar la vitrina per assegurar-ne les millors condicions de temperatura i humitat.