cultura

clàssica

Crònica

Sobrietat sublim

La sobrietat ben entesa i dolçament austera es pot envoltar d'intensitat emocional, i tot això fer-ho sense concessions al populisme, enfilant un bell camí cap a la sublimació. Molt d'això es va donar a la Gala Lírica Solidària que va tenir lloc diumenge al Festival de Cap Roig, de la mà de la soprano Ainhoa Arteta; el baríton, Juan Jesús Rodríguez, i l'acompanyament al piano de Marco Evangelisti. Un concert –a favor de la Creu Roja de Palafrugell, patrocinat per cafès Marcilla– amb un repertori que no buscava, doncs, la connexió emocional fàcil amb peces populistes, sinó la bella emoció.

Una primera part, potser una mica més freda que la segona –tot i comptar amb la primera amb una ballarina al costat del baríton Juan Jesús Rodríguez–, es va iniciar amb Parlami d'amore, Mariú. que Cesare Andrea Bixio va compondre per a un vell film italià. La peça ja donava joc, però després, res, l'escenari, el piano, els intèrprets i la tensió emocional que van saber desprendre els artistes, amb una bona química entre ambdós –menció negativa a un tall dels bastidors laterals que es veia i molestava, en trencar el misteri de la negror. Ainhoa Arteta, vestida de vermell, va iniciar el recital amb quatre de les sis Balades italianes, que va composar el mestre Isaac Albéniz, com ara La lontananza,o Una rosa in dono. Seguidament tres peces del Don Giovanni de Mozart: Deh, viene alla finestra, amb Rodríguez; Mi tradì quell'alma ingrata, amb Arteta, i el duet La ci darem la mano, amb el baríton i la soprano. Magnífics. D'aquesta primera part, la diva copsà meravellosament el personatge d'Elvira a Mi tradì quell'alma ingrata, i hi aporta la intensitat del sentiment i l'angoixa de la dona pel perill que corre Don Giovanni. La segona part, amb peces d'I pagliacci i La traviata, va apujar el llistó de la intensitat emocional d'Arteta –vestida ja de negre–, i Rodríguez; especialment a Sola, perduta, abbandonata, de Manon Lescaut, tercera òpera de Puccini. I, per acabar, peces de sarsueles de Luisa Fernada, el Manojo de Rosas i En mi tierra extremeña. Tot plegat, i ben mirat, sòbriament sublim.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TEATRE

La Sala Beckett s’abona a la comèdia àcida

BARCELONA
Música

Marc Lloret: “El sector musical català s’ha rejovenit a l’escenari i a les oficines”

VIC
MÚSICA

Un Festival de Jazz amb Rita, Andrea, Sílvia... i tota una “corrua de mestres”

BARCELONA
PREMIS LITERARIS DE GIRONA

Un Bertrana per als temibles almogàvers

Girona
nomenaments

L’arxiver i historiador Joaquim Borràs, nou director general del Patrimoni Cultural

barcelona

‘L’estaca’ de Lluís Llach, primer títol de la col·lecció Enderrock Llibres

BARCELONA
Cultura

Mor l’escriptor libanès Elias Khoury, defensor del poble palestí

TEATRE

El Teatre del Raval tanca una programació escènica de 17 anys

BARCELONA

La Marfà acull una residència dels músics Oriol Marès i Talal Fayad

GIRONA