Cinema Critica

crítica

àNGEL qUINTANA

La generació de la precarietat

Eric Rohmer explicava en la primera de les seves Comèdies i proverbis, La femme de l'aviateur, la història de la complicada relació entre un noi que treballava de nit i una noia que treballava de dia. Els protagonistes de Todo el santo día podrien ser una reactualització dels personatges de Rohmer, però formen part d'un registre més costumista i travessen una Itàlia en què les oportunitats semblen cada cop més complicades per a la gent jove. El drama de la parella protagonista no és cap altre que la dificultat per trobar-se. Ella és una cantant que treballa de dia en una empresa de cotxes, una noia sense cultura que té dificultats per enfrontar-se amb la vida. Ell és un noi amb molts estudis que treballa de nit de porter en un hotel. L'únic moment del dia en què la parella es veu és al matí, quan ell torna de treballar i esmorzen junts. Paolo Virzì mostra la relació complicada entre aquests personatges amb una certa frescor, com si volgués introduir dins la lògica del cinema italià una determinada estètica del cinema indie. La pel·lícula explora situacions divertides a partir del tema de la recerca conjunta d'un fill que no pot arribar.La parella sembla unir-se per afrontar una causa comuna però per aconseguir-ho han de passar per tot tipus de proves.

Paolo Virzì, que va aconseguir un cert èxit amb La primera cosa bella, adapta una novel·la que ha assolit certa popularitat a Itàlia, La generazione, de Simone Lenzi, que assumeix també la posició de guionista. Virzì no pot evita caure en solucions fàcils i amb un desig de convertir-se en un petit èxit dins la lògica d'un cinema italià de consum que vol mantenir un cert prestigi. Al final fa la impressió que allò que veritablement falta a la pel·lícula és el desig d'anar més enllà de l'anècdota per construir una crònica sobre l'esdevenidor d'una generació perduda que està condemnada a la precarietat.

Todo el santo día
‘Tutti i santi giorni' Direcció: Paolo Virzì Interpretació: Luca Marinelli, Thony, Katie McGovern Gènere: comèdia País: Itàlia, 2012


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un Visa pour l’Image marcat per la guerra de Gaza

Perpinyà
música

La Fireluche i Joan-Lluís Lluís estrenaran l’experiment ‘Pareidolia’ al sisè cicle El Generador

girona
TEATRE

Croàcia celebra la Diada de Catalunya amb el record de Pau Casals a la Casa Blanca

BARCELONA
Llibres

El nou projecte editorial d’Abacus Futur publicarà 250 novetats en català i castellà el 2025

Barcelona
cinema

Tres clàssics per celebrar els 90 anys de Sophia Loren

Barcelona
TEATRE

El tàndem Galceran-Belbel tensa la comèdia amb una situació de terror

BARCELONA
cinema

El 36è Festival de Cinema de Girona estrena la primera part dijous

Girona
cinema

Steven Soderbergh i Geoffrey Rush visitaran Sitges

Barcelona
ARTS EN VIU

Rècord: Barcelona supera els tres milions d’espectadors

BARCELONA