cultura

Gran participació en el Festival de Música Medieval i Renaixentista de Morella

Morella va acollir la representació, per primera vegada, de les danses de la cort d'Alfons el Magnànim en un espectacular concert a càrrec de Capella de Ministrers i la Companyia de Dansa Històrica d'Eva Narejos i que també va comptar amb la participació del reconegut percussionista Glen Vélez

La música antiga continua sent la gran protagonista a Morella des d'aquest dissabte passat. Superat ja l'equador del III Curs i Festival Internacional de Música Medieval i Renaixentista, aquest ha tornat a sorprendre per la seva gran participació i varietat de propostes. Aquesta localitat dels Ports va acollir la representació, per primera vegada, de les danses de la cort d'Alfons el Magnànim, en un espectacular concert a càrrec de Capella de Ministrers i la Companyia Històrica d'Eva Narejos. A més, el concert va comptar amb la participació del reconegut percussionista Glen Velez, premiat amb quatre Grammy.

El curs continua albergant classes de diverses especialitats al matí, conjunts per a instruments i veus a les tardes, els concerts, jamsessions, exposicions o visites guiades i finalitzarà demà dijous qamb l'esperat representació de “La Dansa de la Mort”.

Capella de Ministrers va recuperar, a partir de la investigació realitzada juntament amb la especialista italiana Cecilia Nocilli, les coreografies, la indumentària i l'atrezzo de les danses que es ballaven a la Cort d'Alfons el Magnànim a Nàpols, en ple 'Quattrocento', segle d'Or de la Corona d'Aragó. 'Quattrocento: música i dansa del segle XV a la Corona d'Aragó.

Carles Magraner, amb la participació de la companyia de dansa històrica d'Eva Narejos i del conjunt musical Lucentum XVI, va recollir en aquest espectacle un compendi musical per a gran formació instrumental. Peces del cançoner de Montecassino i de músiques vinculades a les corts aragoneses a Nàpols i danses anònimes dels tractats de Piacenza o Cornazano, de les quals encara avui es conserven les seves coreografies.

El repertori musical escollit per aquest programa representa un exemple molt complet de la circularitat entre estil popular i estil culte del florilegi musical i coreic de la cort catalano-aragonesa en els entreteniments teatrals del Quattrocento de la Corona d'Aragó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.