Surt a la venda el CD «Picasso i la música», del pianista Anton Cardó i la mezzosoprano Elena Gragera
La cantant acaba d'enregistrar un disc amb l'Octet de Violoncels d'Amsterdam
La músic i documentalista Hertha Gallego de Torres signa el llibret que conté el nou disc i en què s'explica la relació de Picasso amb «la música i la poesia», dos gèneres inseparables en la producció pictòrica de l'artista. L'àlbum s'ha entreteixit amb una selecció de cançons a partir d'un recorregut per la trajectòria del pintor, les seves relacions, els seus contactes, les influències poètiques i musicals entre Barcelona i París, la capital on havia establert la seva base i des de la qual anava i venia. La recerca del material i de les partitures que s'han seleccionat per enregistrar el disc, així com el disseny de tot el repertori, l'ha dut a terme el mateix Anton Cardó, que de manera habitual desenvolupa aquesta faceta de musicòleg. Part del repertori del nou disc s'inspira en el pòsit que va deixar en l'artista el seu pas pels Quatre Gats, a Barcelona, on va tenir l'oportunitat de relacionar-se amb Albéniz o Granados i on també va conèixer poetes i novel·listes. Aquesta i altres relacions que el pintor va tenir amb el món de la literatura són les que Anton Cardó ha considerat més interessants i que el públic podrà apreciar en el disc.
I és que en el decurs de la seva extensa carrera, «Picasso va pintar molts quadres musicals. Un dels seus temes va ser les mandolines: Home amb mandolina (1911) o Dona amb mandolina (1913)», cita a mode d'exemple la documentalista Hertha Gallego. En el disc els entusiastes del cant trobaran obres de Poulenc, com ara Le toréador; Canto gitano, de Granados; Mandoline, de Debussy o Malagueña, (de les vint cançons populars espanyoles) de Joaquim Nin, a més de Se tu m'ami pulcinella, d'Igor Strawinsky o Les demoiselles d'Avignon, de Maurice Delage.
Disc d'Elena Gragera
La mezzosoprano Elena Gragera ha finalitzat amb molt bons resultats l'enregistrament d'un altre disc amb l'Octet de Violoncels d'Amsterdam. El treball, que sortirà a la llum sota el segell Verso, que produeix el BBVA, es va dur a terme en quatre jornades intensives, una de les quals va estar inclosa en el cicle Matinée que fa uns dies va tenir lloc al País Basc. L'àlbum inclourà obres de Maria Eugenia Luc i Mauricio Kagel, tots dos argentins, i Gabriel Erkoreka i Ramon Lazcano, bascos ambdós. Es tracta d'una proposta de música contemporània que confronta l'estil d'aquests dos països.
D'altra banda, i amb l'Octet Ibèric de Violoncels, que després d'un període de reflexió i de descans ara torna a dirigir Elías Arizcuren, la mezzosoprano oferirà un concert, el mes de gener, al Centre de Música Contemporània del Museu Reina Sofia.