cultura

La VIII Fira de Sant Martí de Montblanc esdevé Safrània

La capital de la Conca de Barberà fa un pas endavant per eixamplar l'esdeveniment de restauració i productes de proximitat

Tanca el cicle de les propostes junt amb Brickània, Terrània i Clickània

La vuitena edició de la Fira de Sant Martí de Montblanc s'anomenarà enguany Safrània amb l'objectiu de donar un nou impuls al seu caràcter agroalimentari i restaurador. De fet, segons assenyalen els organitzadors, han estat els mateixos productors els que van demanar una denominació que identifiqués l'esdeveniment, que enguany se celebrarà el 7 i el 8 de novembre, com una cita destinada a promoure els productors i cuiners de Montblanc i de la comarca Conca de Barberà. “Es pretén consolidar-la com un referent gastronòmic i de producte de qualitat a l'interior del Camp de Tarragona”, remarquen.

Malgrat el canvi de denominació, la fira continuarà centrada en el producte autòcton sense oblidar altres propostes de qualitat d'arreu del país. Els vins i caves de la Conca de Barberà, una mostra de formatges de Catalunya, els restaurants i els productes agroalimentaris de la comarca en seran el centre. I de nou es promouran les demostracions, els tastos i degustacions i els tallers de cuina que atrauen cada any centenars de visitants a l'antic convent de Sant Francesc.

La proposta Fira de Sant Martí de Montblanc ja s'havia consolidat com a referent gastronòmic a la Conca de Barberà i a l'Alt Camp. En la passada edició, prop de 6.000 persones van voler conèixer l'ampli ventall de propostes relacionades amb els productes agroalimentaris de la Conca de Barberà.

Ara, però, se li ha volgut donar una denominació més específica perquè, fora de l'àmbit territorial més immediat, la seva denominació mostri una relació més estreta amb productes emblemàtics de la Conca i Montblanc i aporti singularitat.

L'element coincident en aquest procés ha estat el safrà, atès el projecte únic que suposa la recuperació del seu cultiu, perquè està en plena floració el mes de novembre, per la seva vinculació històrica amb Montblanc i la Conca de Barberà, i per la projecció del territori que està donant en els darrers anys, amb presència continuada en els mitjans de comunicació i relacionat amb conceptes com proximitat, qualitat i autenticitat. Al safrà, s'hi afegeix el sufix ània, que el vincula al cicle d'esdeveniments que se celebren a Montblanc i que formen Brickània, el festival de Lego; Terrània, la cita centrada en la terrissa, i Clickània, la fira destinada al món de les petites figuretes dels Clicks.

D'altra banda, i quan falten tres mesos per a l'esdeveniment, ja es disposa del cartell i del full informatiu de Safrània a l'oficina de turisme de Montblanc. Aquests han de servir per fer-ne difusió durant les properes setmanes.

LA XIFRA

6.000
visitants
en la darrera edició. La xifra constata el potencial en el marc de les propostes firals de Montblanc.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia