Crítica
teatre
Humor i amor
Josep Maria Mestres i Guillem-Jordi Graelles han disposat la fusteria teatral necessària perquè l'humor es casi amb l'amor en aquesta posada en escena, que va estrenar-se a l'Amfiteatre Grec i que ara fa temporada a la Rambla de Barcelona. Treu el brou més sucós i brillant del dramaturg de fa 400 anys i demostra que té interès per als espectadors d'avui. Sobretot per als més joves. Si Parking Shakespeare ja s'ha fet un nom cada estiu versionant les comèdies (amb sempre algun amor pendent) de Shakespeare, ara es demostra que es poden encabir tres arguments en només 90 minuts. La trama amorosa d'Els dos cavallers de Verona, de Molt soroll per no res i de Treballs d'amor perduts casen perfectament gràcies a una narradora versàtil, Laura Aubert. La producció ha comptat amb un repartiment de luxe que, ara, funciona a la perfecció.
En la seva primera sessió escolar, cal dir que es va respondre amb nota. La comunió amb la platea va ser total. L'amor i l'humor servits amb una ironia molt fina que es vesteix amb una literatura enfilada va captivar-los. I cada sorpresa s'entenia amb riallades. Com les cançons afinades per Jordi Boixaderas (quin control de l'acció!) i Joel Joan (cavaller valent que es converteix en fràgil per l'amor). Sílvia Bel, Rosa Renom, Mercè Pons i Ariadna Gil mereixen un altre aplaudiment.
Vista la prova, però, potser cal preguntar-se quina necessitat hi ha a fragmentar tres obres i no servir-ne una de completa. És cert que fragmentar les trames permet mantenir l'atenció però també que frustra l'interès dels espectadors de veure acabat cada quadre. De fet, això mateix es podrà comprovar a partir de divendres a la Sala Gran del TNC.