cultura

Campanya per redescobrir la Ruta del Cister

La iniciativa convida a conèixer les desenes de propostes que s'han generat entorn els monestirs els darrers 25 anys

La Ruta del Cister, nascuda a partir del triangle que formen els monestirs de Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges, ha complert enguany 25 anys amb un balanç força positiu. Es calcula que gràcies a aquesta iniciativa, tres de les comarques demogràficament més petites de Catalunya, l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell, han rebut més de sis milions de visitants. I municipis com Vallbona de les Monges han passat a tenir de 3.000 visitants anuals als 30.000 registrats en els darrers anys i els tres monuments cistercencs han portat al territori una mitjana de 740 visitants diaris.

L'impacte que se n'ha derivat per a les tres comarques també ha estat evident. El nombre d'establiments turístics s'ha multiplicat per cinc en aquestes dues dècades i mitja.

Així, s'ha passat de 40 allotjaments a 208, de 54 establiments de restauració als 392 i de no tenir cap empresa de turisme actiu a crear-se'n fins a 26. També els museus i espais visitables de l'àmbit se n'han beneficiat. N'hi havia 18 l'any 1989 i en l'actualitat n'hi ha 70.

A partir d'aquesta constatació, aquests dies s'ha desplegat la campanya 25 noves propostes per tornar a la Ruta del Cister. L'objectiu és donar arguments al volum de visitants que ja han passat pel territori per conèixer els tres monestirs perquè tornin i descobreixin l'oferta turística que en aquest període s'ha desenvolupat al seu entorn.

Si en el principi de la Ruta del Cister els monestirs cistercencs eren els principals i pràcticament els únics arguments turístics de les tres comarques, amb el pas dels anys l'oferta turística no tan sols ha augmentat el nombre d'establiments de serveis, sinó també el dels equipaments, les activitats i els productes turístics impulsats des de la iniciativa local i comarcal. Així, s'ha passat d'una oferta complementària pràcticament inexistent a un territori que disposa actualment de molts recursos i propostes que engrandeixen la marca turística.

D'aquesta manera, la campanya 25 noves propostes per tornar a la Ruta del Cister, segons els seus promotors, ofereix “un nou motiu” per tornar al territori. En un tríptic es recullen 25 propostes, jugant amb els 25 anys de la creació de la ruta, que van des del turisme familiar a l'enoturisme, passant pel turisme cultural com el turisme actiu i de natura.

Aquesta campanya de promoció ha estat possible gràcies a la col·laboració entre els consells comarcals de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, l'Agència Catalana de Turisme i l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, ja que ha estat cofinançada per aquests ens i ha tingut un cost total de 60.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia