videojocs
tomàs pardo
Un joc més llarg que la vida
Alguna vegada has somiat a recórrer l'espai i explorar altres planetes? Doncs aquest videojoc, No Man's Sky, és l'ideal per tu, perquè, literalment, no te'l podràs acabar. I aquest cop, realment, no es tracta d'una frase feta. Els mons creats amb un algoritme matemàtic són milions. Es calcula que és totalment impossible visitar-los tots durant la vida d'una sola persona. És el somni de qualsevol jugador, trobar un títol amb el qual mai s'avorreixi perquè sempre hi ha alguna cosa nova per descobrir.
Segons indica la companyia creadora, l'estudi Hello Games, els mons que es poden trobar en l'univers particular d'aquest títol són creats mitjançant un sofisticat algoritme matemàtic capaç de crear i gestionar 18 quintilions de planetes. Es calcula que, si passéssim un segon a cada un d'aquests planetes, trigaríem 585.000 milions d'anys a visitar-los tots. Tots aquests planetes s'organitzen en diferents sistemes solars i constel·lacions, cadascun diferent dels altres, naturalment.
Però és que aquí no s'acaba la diversitat de l'univers de No Man's Sky. Explorar planetes buits pot tenir el seu encant, però segurament ens acabaria cansant. Així doncs, alguns d'aquests planetes també tenen una flora i una fauna, totalment diversa, generada i controlada pel mateix algoritme matemàtic. El sistema matemàtic farà evolucionar els diferents animals i plantes de manera que, fins i tot, en dues visites a un mateix planeta, successives però separades en el temps, es podria donar el cas que el veiéssim molt canviat.
Cal explorar, sí, però no només pel plaer de fer-ho. Amb tanta diversitat de planetes i tanta varietat d'éssers vius pul·lulant per la superfície, cal construir una base de dades que contingui tota aquesta informació. El teu paper en tot això serà el d'explorador, i per cada nova dada que ingressis a la base de dades universal (que rep el nom d'Atlas) rebràs una recompensa en la moneda pròpia del joc, les unitats espacials. Amb els diners obtinguts podràs adquirir un nou equip per a l'exploració i noves astronaus.
Base de dades en xarxa
L'Atlas s'anirà teixint entre tots els jugadors que participin en el videojoc. Les dades aportades per a cada un seran visibles per la resta de la comunitat fent, d'aquesta manera, que l'univers generat sigui explorat de manera col·lectiva i que els jugadors es puguin desplaçar cap a aquelles localitzacions que més els interessin, conforme vagin sent descobertes. A més d'explorar, podràs dur a terme tasques de mineria, o de comerç amb altres jugadors. També disposaràs d'armes per defensar-te i atacar.
Armes i recerca d'una identitat
Podràs interaccionar amb la fauna dels diferents planetes que visitis i amb les races alienígenes que puguis trobar (també controlades per l'algoritme), passant per altres jugadors que no estiguin gaire satisfets amb les teves accions o que simplement vulguin robar-te la càrrega o divertir-se una estona a costa teva. Així doncs, les habilitats de combat i el paper de guerrer o de caça-recompenses també estaran presents en aquest joc. Per això, amb els nostres guanys podrem adquirir armes més potents que ens permetran endinsar-nos en les zones més hostils de l'univers.
Si bé pel que hem explicat fins ara sembla que tota l'acció no està governada per cap sentit concret, més enllà d'explorar i guanyar diners per adquirir més coses, la veritat és que el joc sí que té un objectiu, i a sobre és doble. D'una banda, cal avançar cap al centre d'aquest univers fictici i, a més a més, saber qui som com a personatge del joc. A això, ens hi ajudaran pistes en forma de ruïnes i estructures que anirem trobant en diferents planetes i vagant per l'espai.