Obskené estrenarà ‘Manifesta' a Tàrrega
És un espectacle de carrer amb text en quatre llengües, música i circ
FiraTàrrega serà l'escenari escollit per estrenar el 8 de setembre i al llarg de tres nits l'última creació de mitjà-gran format de la companyia Obskené. Batejat com a Manifesta, és un espectacle de carrer “simbiosi de text, música i circ”. El text és un manifest en diferents llengües –català, castellà, francès i anglès– reflex de les set nacionalitats que formen l'equip que fa possible l'espectacle. Quatre pals xinesos, un trapezi fix i un circuit de tirolines són les estructures de circ de les quals disposen els actors acròbates per defensar el text. “Volem fer un manifest que es pregunti sobre la situació actual que vivim i ens convidi a deixar-nos anar per portar-nos cap a l'èxtasi per acabar ballant i ballant”, ha explicat el director de l'espectacle, Ricard Soler i Mallol.
Manifesta es podrà veure a FiraTàrrega el primer dia del festival, el 8 de setembre, a les deu de la nit a l'espai Reguer i es tornarà a representar la mitjanit dels dies 10 i 11 de setembre. Les tres representacions seran gratuïtes i tindran una durada de 60 minuts cadascuna. “Serem a Tàrrega les tres nits grosses del festival”, ha dit el director de l'espectacle. Després, Manifesta s'instal·larà al parc de la Ciutadella de Barcelona en el marc de les festes de la Mercè. Amb un text del quebequès Jean-Frédéric Messier i la col·laboració del Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel, Ricard Soler fa pujar a l'escenari cinc actors acròbates que canten i expressen les seves preguntes sobre el món i la societat actual acompanyats de la música electrònica. “S'ha d'estar boig per ser normal” o “s'ha d'estar boig per treballar” són algunes de les moltes proclames que conviden els espectadors a reflexionar. “La nostra filosofia és fer-se preguntes, jo me les faig i les plantejo al públic”, ha dit Soler. De fet, el mateix director de l'espectacle ha explicat que a l'hora d'elaborar els textos tant ell com Messier han agafat d'inspiració manifestos polítics del segle XX i eslògans del Maig del 68, però també d'esdeveniments molt més recents, com ara el 15-M i les revolucions de la plaça Taksim d'Istanbul. Per completar el finançament, la companyia va posar en marxa una campanya a Verkami que segons el director “ha funcionat a mitges”.