cultura

Art

Abelló explora la flora i la fauna del Montsant

L'exposició ‘Monviu' es pot veure a la seu del parc natural

L'artista reusenc posa rostre humà a flors i insectes

Després d'una visita a la Morera, on va comprar un llibre sobre les orquídies del Montsant i un cartell sobre les papallones que l'habiten, l'artista reusenc Jordi Abelló va carregar la seva vena de creació artística i va començar a treballar en el que ha acabat sent una exposició sobre la flora i la fauna del ric parc natural del Montsant. El resultat d'aquest treball es pot veure fins al 12 de setembre al punt d'informació de la seu del Parc Natural de la Morera de Montsant.

El nou muntatge artístic d'Abelló inclou tres vídeos i quatre cartells, reunits amb el nom Monviu, que fa un joc de paraules i canvia la terminació sant de Montsant, per viu. La mostra també aplega cinc retrats originals de la sèrie Orquídies.

Avesat a posar rostre a màquines o a pedres, Abelló mira ara d'establir vincles entre l'espècie humana i la flora i la fauna per “parlar de la pintura des de la naturalesa”. “La pintura també és una forma de sobreviure, de resistència”, explica. “Conscient que l'autèntica dansa de la mort es dóna en el món dels insectes, els he dibuixat i pintat amb trets humans, perquè fossin més propers a la nostra fesomia. He fet el mateix amb les orquídies i les he reunides en quatre grans cartells que donen la benvinguda al visitant que arriba al punt d'informació del parc natural”, detalla l'artista, que ha creat aquesta exposició especialment per a Addend, el centre d'art del Priorat, que uneix els vessants artístic, pedagògic i dinamitzador i de gestió cultural.

Els cartells d'aparença naturalista d'Abelló s'arriben a confondre amb els que habitualment s'exposen al punt d'informació turística del parc natural. Una confusió buscada pel mateix artista, que vol que l'espectador reconegui que “en els insectes i en la flora hi ha quelcom de nosaltres, dels humans, i que potser ens recorda un origen comú als començaments de la vida evolutiva”, explica.

Sense signar

El treball d'Abelló s'exposa de manera camuflada, sense que consti el seu nom en cap peça, perquè tothom qui s'hi apropi percebi en l'espai “alguna cosa que no és massa natural”, diu l'artista. La finalitat, segons ell, és que “l'arribi a inquietar”. “És un món amenaçador i màgic que observa el visitant, de la mateixa manera que ho fem també nosaltres.”

Els cartells es completen amb tres vídeos que es projecten en una pantalla: el cicle Mantis, amb els caps de les mantis i dents humanes –fruït d'un treball anterior–; Orquídies, amb llengües humanes incorporades a la seva bellesa, i Papallones, amb ulls humans sobre les ales.

LA FRASE

En els insectes i en la flora hi ha quelcom de nosaltres, dels humans; recorda un origen comú
Jordi Abelló
Artista

LA DATA

12.09.16
És el darrer dia
per visitar l'exposició ‘Monviu' al punt d'informació de la seu del parc natural del Montsant.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Albert Guinovart obrirà la 29a temporada de Simfònics al Palau

barcelona
música

‘El Llibre Vermell de Montserrat’ s’estrenarà al febrer a Vic

Vic
comunicació

L’app de Catràdio, encara més connectada al territori

Barcelona
art

Søren Evinson representa a Horizon la performance de dansa ‘A Nation is Born in Me’

colera
arquitectura

El COAC Girona proposa prop de 40 activitats per a aquesta tardor

girona
Roger Mas
Cantautor

“Això de ‘reivindicar’ no m’ha agradat mai gaire”

Barcelona
estrena de cinema

Equació emocional amb incògnites

barcelona
Crítica

Una dona africana flairant el te a la Xina

Salvador Sunyer
Director del festival Temporada Alta, que comença aquest vespre amb el ‘Carmina Burana’ de la Fura dels Baus

“És un error que el director d'un festival no hi pugui programar les seves obres”

Barcelona