L’APUNT
Grönholm, no ens sabem vendre prou
Avui al Poliorama la producció catalana d’El mètode Grönholm fa la funció número 1.000.Aviat és dit. Jordi Galceran, el seu autor, ha col·locat aquest “fenomen teatral” a més de 50 països. Estrenat el 2003, continua actiu en molts escenaris. Si fóssim un país orgullós, empaperaríem la ciutat d’aquest èxit, o avorriríem parlant de la presència de Cunillé i Belbel al prestigiós repertori de la Comédie-Française. Ens pensem que és provincianisme i acabem pecant d’humils. I si algú en treu un rèdit econòmic, ho menystenim per popular, de ‘comèdia fàcil’. Necessitem aquests èxits, sovintejats. Per fer veure que el català és útil i necessari, més enllà dels Jocs Florals. Però el pudor (tan catòlic) ens fa amagar-ho: no ens sabem vendre prou. Ens falten directius comercials agressius com els que mosseguen a El mètode Grönholm.